MitID supportens åbningstider: Mandag til fredag kl. 8.00-20.00. Lørdag, søndag og helligdage kl. 10.00-16.00.
Kan man ringe til MitID?
Hvor kan jeg få hjælp til MitID? Har du brug for hjælp til MitID, så kan du kontakte MitID support. Ring på telefon +45 33 98 00 10 eller skriv en besked. Du kan også finde svar i hjælpeuniverset på MitID.dk.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan komme på MitID?
Du kan få hjælp til MitID i Borgerservice - fx til at få MitID, hvis du ikke kan få det via MitID.dk eller ved at scanne dit pas/ID-kort i din MitID app. Husk, at du skal bestille tid, før du kan møde op. På borger.dk kan du både finde din lokale Borgerservice og bestille tid.
Hvis du beholder dit mobilnummer, kan du få MitID app på din nye telefon med det samme?
Hvis du beholder dit mobilnummer, kan du få MitID app på din nye telefon med det samme.
Hvornår kan man ringe til NemID support?
Mandag til fredag kl. 8.00-20.00.
Har du glemt dit MitID bruger-ID - Borgerservice to go
Hvornår har MitID åbent?
MitID supportens åbningstider:
Lørdag, søndag og helligdage kl. 10.00-16.00.
Hvad er galt med MitID?
Et MitID identifiationsmiddel (MitID app på telefonen, kodeviser, kodeoplæser eller chip) kan blive midlertidigt spærret af sikkerhedshensyn. Hvis du fx taster din PIN-kode forkert for mange gange, bliver din MitID app midlertidigt spærret i en kort periode.
Kan man selv overføre MitID til ny telefon?
Har du fået ny telefon, eller vil du have MitID-appen på en ekstra telefon eller tablet? Så kan du fra i dag nemt kopiere og aktivere en ny MitID app fra én telefon eller tablet til en anden ved blot at scanne en QR-kode. Hidtil har du skullet bruge en aktiveringskode, men det erstattes nu af en QR-kode.
Hvad gør jeg med MitID, når jeg skifter telefon?
Ønsker du at kopiere din MitID app til en anden telefon eller tablet, kan du gøre det ved at scanne en QR-kode fra din eksisterende MitID app. Med denne funktion i MitID appen kan du nemt og hurtigt få aktiveret en ny MitID app, hvis du fx får ny telefon eller tablet.
Hvor kan jeg finde min aktiveringskode til MitID?
Hos Borgerservice får du udleveret en aktiveringskode, som du skal bruge til at aktivere din nye adgangskode. Husk, at hos Borgerservice skal du identificere dig med gyldig legitimation for at få hjælp til en ny adgangskode. Husk at bestille tid i Borgerservice, inden du møder op.
Kan Borgerservice hjælpe med MitID?
Har du brug for hjælp, kan du kontakte MitID support på 33 98 00 10 eller bestille tid og få hjælp til at ændre dit bruger-ID i Borgerservice.
Hvordan åbner jeg MitID igen?
- Hent og åbn MitID appen.
- Tryk på menuen øverst på skærmen – tryk på Aktivér og herefter på Aktivér dit MitID.
- På skærmen 'Aktivér dit MitID' tryk på Næste.
- Tryk på Pas/ID-kort på skærmen 'Vælg, hvordan du vil fortsætte'.
- Følg herefter vejledningen til at bekræfte din identitet:
Kan man have MitID på 2 telefoner?
Vidste du at du kan have tre enheder med aktive MitID app på?
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan logge på MitID?
- Genaktiver app med dit pas/ID-kort.
- Genaktiver app med hjælp fra MitID Support, der sender dig en midlertidig PIN-kode på SMS.
- Genaktiver app i Borgerservice, der giver dig en midlertidig PIN-kode.
Kan man bare møde op på Borgerservice uden tid?
Når du skal besøge kommunens borgerservice, skal du bestille tid på forhånd. Du kan også aflyse din tid, og du kan bestille tid til at blive ringet op.
Kan man ringe til Digitaliseringsstyrelsen?
Har du brug for hjælp til Digital Post, kan du ringe til telefon: 33 98 00 33.
Hvordan aktiverer man MitID på en ny telefon?
Har du en MitID app i forvejen, kan du kopiere denne app til en ny telefon eller tablet ved at scanne en QR-kode fra din eksisterende MitID app. Med denne funktion kan du nemt og hurtigt få aktiveret en ny MitID app, når du får ny telefon eller tablet.
Hvordan kontakter man MitID?
Har du brug for hjælp til MitID? Find hjælpen her. Kontakt MitID Support på +45 33 98 00 10 eller skriv til os.
Hvorfor virker MitID ikke på min telefon?
Disse brugere vil fra den 28. maj 2024 ikke kunne bruge MitID appen på deres gamle telefon/tablet. For fortsat at kunne benytte MitID efter den 28. maj, skal disse brugere enten bestille en gratis MitID kodeviser eller kodeoplæser eller installere MitID app på en nyere telefon/tablet.
Hvad gør man, hvis man mister sin telefon med MitID?
Mistet telefon eller MitID-app
Har du mistet din app eller telefon, kan du få oprettet en ny app med hjælp af ID-funktionaliteten i MitID-appen på en andens telefon. Du skal have dansk, grønlandsk eller færøsk pas. Hvis du har en en kodeviser, kan du også aktivere en ny app med den.
Hvordan geninstallerer jeg MitID?
- Hent MitID appen fra App Store eller Google Play, hvis du ikke allerede har den.
- Åbn appen. Tryk på menuen øverst på skærmen.
- Tryk på Aktivér.
- Tryk på Aktivér dit MitID og herefter på Næste.
- Vælg Pas/ID-kort – og følg herefter trinene i MitID appen.
Hvordan får jeg MitID på ny telefon uden pas?
Ja, det er muligt at få MitID uden pas. Hvis ikke du har et gyldigt pas du kan bruge, kan du tage på Borgerservice. Her får du hjælp til at få dit MitID og kan herefter bruge det med det samme.
Hvad skal jeg gøre, når MitID ikke virker?
Hvis du har en defekt MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip, kan du få den ombyttet til en ny. Gå til 'Bestil fysisk identifikationsmiddel' på MitID.dk. Klik på Vælg kodeviser, Vælg kodeoplæser eller Vælg chip alt efter, hvad du vil ombytte.
Hvor mange forsøg har MitID?
Efter det tredje forkerte forsøg kan du ikke bruge din MitID kodeviser eller kodeoplæser til at godkende ind i en kort tidsperiode.
Kan man slette MitID og oprette en ny?
Både hvis du har slettet MitID appen på din telefon, eller når du får ny telefon eller tablet, skal du hente en ny MitID app ned på din telefon eller tablet og aktivere den nye app.