- Markér den eller de celler, hvis indhold du ønsker at dele. ...
- Gå til Data > Dataværktøjer > Tekst til kolonner.
- Vælg afgrænseren eller afgrænserne for at definere de steder, hvor du vil opdele celleindholdet, og vælg derefter Anvend.
Hvordan deler man kolonner i Excel?
- Markér en eller flere celler, der skal opdeles.
- På fanen Layout i tabellen skal du vælge Opdel celler i gruppen Flet.
- Angiv det antal kolonner eller rækker, du vil opdele de markerede celler i.
Hvordan deler man en linje i Excel?
Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift. Klik på det sted, hvor du vil indsætte linjeskiftet. Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.
Hvordan laver man divider i Excel?
Dividere tal i en celle
For at udføre denne opgave skal du bruge den aritmetiske operator / (skråstreg). Hvis du f. eks. skriver =10/5 i en celle, vises 2 i cellen.
Hvordan laver man en tallinje i Excel?
- Markér den første celle i det område, du vil udfylde.
- Indtast startværdierne for serien.
- Indtast en værdi i den næste celle for at oprette et mønster. Tip!: Hvis du f. eks. ...
- Markér de celler, der indeholder startværdierne.
- Træk fyldhåndtag. hen over det område, du vil udfylde.
Opdel data i forskellige kolonner i Microsoft Excel
Hvordan lægger man kolonner sammen i Excel?
Hvis du vil lægge tallene i en kolonne eller række sammen, kan Excel gøre det for dig. Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, vælg Autosum på fanen Hjem, tryk på Enter, og så er du færdig. Når du vælger Autosum, indsætter Excel automatisk en formel (der bruger funktionen SUM) til at lægge tallene sammen.
Hvordan laver jeg et regnestykke i Excel?
- Markér den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen.
- Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8.192 tegn), du vil bruge i beregningen. I vores eksempel skal du skrive =1+1. Bemærkninger!: ...
- Tryk på Enter (Windows) eller Enter (Mac).
Hvordan laver man divider tegn på computer?
På tastaturet skal du skrive + for at lægge til, - for at trække fra, * for at gange eller / for at dividere.
Hvordan sorterer man kolonner i Excel?
- Vælg en celle i den kolonne, du vil sortere.
- Benyt en af følgende fremgangsmåder i gruppen Sortér og filtrer under fanen Data: Hvis du vil sortere fra lav til høj, skal du vælge. (Sortér fra mindste til største). Hvis du vil sortere fra høj til lav, skal du vælge. (Sortér fra største til mindste).
Hvordan splitter man en kolonne i Excel?
Vigtigt!: Når du opdeler indholdet, overskrives indholdet i den næste celle til højre, så sørg for, at pladsen er tom der. Gå til Data > Dataværktøjer > Tekst til kolonner. Vælg afgrænseren eller afgrænserne for at definere de steder, hvor du vil opdele celleindholdet, og vælg derefter Anvend.
Hvordan laver man faner i Excel?
Hvis du stadig ikke kan se fanerne, skal du klikke på Vis > Arranger alle > Side om side > OK. Indstillingen Vis arkfaner er slået fra. Sørg for, at indstillingen Vis arkfaner er aktiveret.
Hvordan deler man fornavn og efternavn i Excel?
- Vælg kolonnen "Sælger", og vælg derefter Hjem > Transformér > Opdelt kolonne.
- Vælg Vælg Efter afgrænser.
- Vælg standardindstillingen Hver forekomst af afgrænseren , og vælg derefter OK.
Hvordan laver man ekstra kolonner i Excel?
Sådan indsætter du en enkelt kolonne: Højreklik på hele kolonnen til højre for, hvor du vil tilføje den nye kolonne, og vælg derefter Indsæt kolonner. Sådan indsætter du flere kolonner: Markér det samme antal kolonner til højre for, hvor du vil tilføje nye kolonner.
Hvordan merger man celler i Excel?
Markér den første celle, og tryk på Skift , mens du markerer den sidste celle i det område, du vil flette. Vigtigt!: Sørg for, at kun én af cellerne i området indeholder data. Vælg Hjem > Flet og derefter Flet celler.
Hvordan markerer man dubletter i Excel?
- Markér de celler, du vil kontrollere for dubletter. ...
- Vælg Hjem > Betinget formatering > Fremhæv celleregler > dublerede værdier.
Hvilken knap er Shift?
Hvor er shift knappen på tastaturet? Shift-knappen er normalt placeret på begge sider af tastaturet, enten som en stor knap eller som to mindre knapper. På et standard QWERTY-tastatur er Shift-tasten normalt placeret ved siden af tasterne for bogstaver og andre tegn.
Hvordan laver man split screen?
Sådan justerer du denne funktionsmåde: Vælg Start > Indstillinger > System > skærm. Rul ned, og vælg Flere skærme for at udvide den pågældende sektion.
Hvad er divider tegn?
Tegnet for division er : eller / eller ÷ (fx 12 : 3, 12 / 3 eller 12 ÷ 3). Det siges “12 divideret med 3”. Resultatet af division hedder en kvotient.
Hvordan dividerer man i Excel?
Vil du dividere to tal, der står i to separate celler gør du således: I en tredje celle skriver du “=” og vælger den første celle, du vil bruge i regnestykket. Indtast derefter dividere-symbolet (/) og vælg så den anden celle. Tryk på “Enter”, og du vil se resultatet.
Hvad betyder semikolon i Excel?
Brug semikolon til at adskille tilstødende tekstelementer. Eksempel: Excel viser =SAMMENKÆDE("Hej ""verden") som Hej"verden med et ekstra anførselstegn, fordi et semikolon mellem tekstargumenterne er udeladt.
Hvordan laver man en pivottabel i Excel?
- Markér de celler, som du vil oprette en pivottabel fra. ...
- Klik på Indsæt > Pivottabel.
- Dette opretter en pivottabel baseret på en eksisterende tabel eller et eksisterende område. ...
- Vælg, hvor pivottabellen skal placeres. ...
- Vælg OK.
Hvordan laver man et regnestykke i Excel?
Opret en formel, som refererer til værdier i andre celler
Markér en celle. Skriv lighedstegnet =. Bemærk!: Formler i Excel starter altid med et lighedstegn. Markér en celle, eller skriv dens adresse i den markerede celle.
Hvordan samler man 2 kolonner i Excel?
Vælg Transformér > Flet kolonner. I dialogboksen Flet kolonner skal du angive en separator, der skal indsættes mellem hver flettet kolonne.
Hvordan splitter man tekst i Excel?
- Markér den celle eller kolonne, som indeholder den tekst, du vil opdele.
- Vælg Data > Tekst til kolonner.
- I Guiden Konvertér tekst til kolonner skal du vælge Afgrænset > Næste.
- Vælg Afgrænsere for dine data, f. ...
- Vælg Næste.
- Vælg den destination i dit regneark, hvor du vil have de opdelte data vist.
- Vælg Afslut.