Hvor mange års garanti har man i Elgiganten?

Vi tilbyder en udvidet reklamationsret på op til 10 år på hvidevarer, og 5 år på andre produkter. Du kan også vælge en udvidet garanti, der giver dig service på stedet – så kommer vi hjem til dig eller på arbejdspladsen for at ordne problemerne der hvor du er.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Er der 2 års garanti på elektronik?

Ifølge købeloven har du to års reklamationsret. Derudover kan der være en garanti på produktet. Forsikringen vil typisk have en længere løbetid end reklamationsretten eller den garanti, der muligvis er på varen. Tænk derfor på, hvor lang levetid det produkt, du køber, forventes at have.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Hvor lang tidsgaranti er der i Elgiganten?

forlænge dine klagemuligheder udover de lovbestemte 2 år, eller kan dække i situationer der ikke er dækket af reklamationsretten. Hvor lang tid tager det at reparere et produkt? Det afhænger af produkt og fejl. Vi holder dig opdateret løbende og tilbyder dig et låneprodukt ved behov, mens dit eget produkt repareres.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Er der altid 2 års garanti?

Ifølge EU-lovgivningen skal du give forbrugeren en garanti på mindst 2 år (lovpligtig garanti), som skal sikre ham eller hende mod mangelfulde varer og varer, der ikke ser ud som eller fungerer som annonceret. I visse lande kan lovgivningen kræve, at du giver længere garanti.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på europa.eu

Hvor lang tid garanti er der på vare?

Købeloven giver dig 2 års reklamationsret, og det er ikke muligt at aftale en kortere frist, eller at reklamationsretten ikke gælder for alle dele af varen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Tøm en Elgiganten på 1 minut



Hvor lang tid har man garanti i Elgiganten?

Vi tilbyder en udvidet reklamationsret på op til 10 år på hvidevarer, og 5 år på andre produkter. Du kan også vælge en udvidet garanti, der giver dig service på stedet – så kommer vi hjem til dig eller på arbejdspladsen for at ordne problemerne der hvor du er.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Hvad betyder 3 års garanti?

Garantien skal stille dig væsentligt bedre, end det du har ret efter loven fx købeloven. En garanti kan for eksempel gøre det muligt for dig at klage over et produkt i længere tid end de 2 år, som reklamationsretten dækker (tre år for ydelser).

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Hvor mange års reklamationsret?

Købeloven giver dig ret til at klage over fejl ved varen, som sælgeren er ansvarlig for, og som viser sig senest to år efter købet. Det kaldes reklamationsret.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Hvor meget garanti skal en forhandler give?

Købeloven gælder for alle forhandlere. Det vil sige, at du er dækket af en 24 mdrs. reklamationsret som forbruger, hvis du køber en brugt bil hos en brugtbilsforhandler. I praksis betyder reklamationsretten, at forhandleren er forpligtet til at udbedre eventuelle fejl på køretøjet i op til 2 år efter handlen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dbfu.dk

Hvor længe må et produkt være til reparation?

Som udgangspunkt har sælgeren kun ét forsøg til at reparere din vare, og dette skal ske inden for rimelig tid. Rimelig tid er 1-2 uger. Er det en særlig kompliceret fejl, eller stiller sælgeren en lånegenstand til rådighed, kan sælgeren have flere forsøg eller længere tid til at reparere.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Hvor længe kan man bytte i Elgiganten?

Elgiganten tilbyder op til 30 dages returret på uåbnede produkter og 14 dage på åbnede produkter. Returretsperioden løber fra det tidspunkt, du modtager produktet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Hvordan reklamerer man til Elgiganten?

Sådan gør du:
  1. Log ind på »Min side« med den samme mail, som købet er registreret på.
  2. Find den korrekte kvittering og klik på »opret reklamation«.
  3. Vælg det produkt, du har problemer med.
  4. Følg vejledningen og dokumentér fejl eller skader på produktet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Hvad dækker Elgigantens forsikring?

Med en forsikring til dit TV er du dækket mod fremtidige uforudsete hændelser, der kan opstå. Vi sikrer, at du får hurtig hjælp, vi reparerer dit TV og hvis det ikke er muligt, erstatter vi det med teknisk tilsvarende nyt produkt.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Hvornår har man ret til en ny vare?

Reparation eller bytning: Hvem bestemmer? Reklamationsretten giver dig ret til at bytte varer med fejl eller mangler. Men sælgeren kan i nogle tilfælde bestemme, om varen skal byttes eller i stedet repareres. Går din vare i stykker de første to år efter dit køb, kan du klage.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Hvor lang tid tager en reparation hos Elgiganten?

De fleste reparationer gennemføres inden for 1-3 arbejdsdage. – Hvis det tager længere tid at skaffe dele, eller hvis der er andre forhold, som er uden for vores kontrol, vil vi gå meget langt for at tilbyde et låneprodukt i servicetiden, siger Diken.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på elgiganten.dk

Hvad er forskellen på garanti og reklamation?

Reklamationsretten i henhold til købeloven giver ret til at reklamere over fejl inden for de første 2 år, men det er stadig et krav ifølge købeloven, at fejlen var tilstede på købstidspunktet (men måske først har vist sig ved senere brug). En garanti dækker som udgangspunkt også fejl, som opstår efter købstidspunktet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på familieadvokaten.dk

Er der garanti på reparationer?

Reparationer kan du klage over i tre år

Reparationer kan du klage over i op til tre år. Det gælder både, når du får repareret en vare, der er mere end to år gammel, og når reparationen sker inden for de to års reklamationsret. Gem kvitteringen for din reparation. Så har du et bevis, hvis du får behov for at klage.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Hvad er formodningsreglen?

Det betyder, at hvis en mangel ved varen, det digitale indhold eller den digitale tjeneste viser sig inden for det første år efter leveringen, gælder der en formodning om, at manglen allerede var til stede ved leveringen. Ved køb af levende dyr er formodningsperioden dog fortsat 6 måneder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på lex.dk

Hvem skal bevise hvad ved reklamation?

Forhandleren skal rette fejlen i det første år

I dansk ret gælder et princip om, at det er den, der påstår noget, der skal bevise dette. Efter dette princip, ville det således altid være dig som forbruger, der skulle bevise, at det er sælgeren der ansvarlig, når din vare går i stykker.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Kan man reklamere uden bon?

Bon eller kvittering er dit bevis for, at du har købt en vare. Du skal bruge din bon, hvis du vil klage over varen eller bruge en eventuel fortrydelsesret.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Hvad gør du, hvis du opdager en fejl ved en vare, du har købt i IKEA?

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, så kan du besøge Retur & Reklamationsafdelingen i et af vores varehuse eller kontakte vores Kundesupport. I Danmark har kunder, ifølge Købeloven, 2 års reklamationsret, men hos IKEA har vi valgt at give vores kunder hele 5 års reklamationsret på vores produkter.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på ikea.com

Hvad dækker en forhandler garanti?

Garanti ved køb af brugt bil hos forhandler

Hvis det ønskes skal brugtvognsgarantien være anført i slutsedlen fra forhandleren. Garantien dækker alle fejl, som opstår efter købet inden for den aftalte garantiperiode. Ved en garanti på brugt bil, er du bedre dækket end ved købeloven alene.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på tjekbil.dk

Hvor lang reklamationsret har man?

Du har to års reklamationsret. Klag hurtigt, når du opdager en mangel. Hvis der går for lang tid, kan du miste retten til at få manglen afhjulpet efter købelovens regler.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Hvor mange gange må man reparere en vare?

Som udgangspunkt har en sælger 1-2 forsøg til at reparere en fejl og bringe varen i orden, når fejlen er sælgerens ansvar. I en række tilfælde kan sælgeren dog få mulighed for flere forsøg.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Hvor lang garanti er der på reservedele?

Svar: Som udgangspunkt er der også reklamationsret i henhold til købeloven på reservedele. Man kan således altid klage inden, der er gået 2 år, hvis der er mangler ved en reservedel.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på familieadvokaten.dk