Hvem administrerer e-Boks?

Hvem ejer e-Boks? e-Boks er et aktieselskab, der er ejet ligeligt af PostNord A/S og Nets Denmark A/S. I bestyrelsen sidder to personer fra PostNord og to fra Nets.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på corporate.e-boks.com

Hvem styrer e-Boks?

Systemet er oprindeligt udviklet i 2000 af KMD (Produktchef Henrik Traborg og Produktchef Flemming Hansen). KMD var en del af ejerkredsen indtil marts 2009. I dag er e-Boks A/S et selvstændigt selskab, som er ejet ligeligt af Nets og PostNord.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på da.wikipedia.org

Hvem har adgang til e-Boks?

Hvem kan bruge e-Boks? e-Boks er for alle, både unge som gamle - dog får du først dit eget NemID når du fylder 15, hvilket skal bruges til at oprette sig.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på avxperten.dk

Hvordan får man rettigheder til e-Boks?

1. Sådan deler du din post med andre
  1. Log ind på e-Boks via e-Boks.dk.
  2. Klik på 'Menu' (cirkel 1).
  3. Vælg 'Adgange' under 'Indstillinger' (cirkel 2).
  4. Tryk på knappen 'Giv andre adgang' (cirkel 3).
  5. Nu skal du indtaste en række oplysninger. ...
  6. Tryk herefter på knappen 'Næste'.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på brugersupport.e-boks.dk

Hvordan giver administrator adgang til e-Boks?

Del 2: Giv bruger adgang til e-Boks erhverv
  1. Log på e-Boks erhverv som administrator eller ledelsesrepræsentant.
  2. Vælg 'Menu' og derunder 'Rettigheder'.
  3. Tryk på 'Opret brugerprofil'.
  4. Indtast brugerens navn.
  5. Indtast brugers MitID UUID (se Del 1).
  6. Tryk på 'Næste'.
  7. Vælg hvilken rolle brugeren skal have i e-Boks erhverv.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på brugersupport.e-boks.dk

Digital Servicebog i e-Boks Plus



Hvem er rettighedsadministrator?

En rettighed i MitID Erhverv er en adgang eller ret til at udføre bestemte opgaver i en digital selvbetjening, fx ret til at søge om refusion i NemRefusion. Det er en organisationsadministrator, der opretter brugergrupper. Det er en rettighedsadministrator, der kan administrere brugerne i brugergrupperne.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på mitid-erhverv.dk

Kan pårørende få adgang til e-Boks?

Borgere, der gerne vil hjælpe deres pårørende, kan anmode om adgang til funktionerne gennem Digital Post på Borger.dk, hvor man også selv kan give andre adgang. Det er også muligt at få hjælp til at tildele eller anmode om læse- og skriveadgang ved personlig henvendelse i Borgerservice.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på digst.dk

Hvor finder jeg min adgangskode til e-Boks?

Adgangskode og aktiveringskode finder du i din digitale postkasse hos e-Boks under indstillinger.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på private.e-boks.com

Hvor får man hjælp til en e-Boks?

Digital Post-supporten hjælpe dig med at finde information om og bruge Digital Post på borger.dk og Digital Post-appen. Du kan få hjælp via telefon, kontaktformular og skærmdeling (browserassist) på borger.dk.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på borger.dk

Hvordan får jeg adgang til en e-Boks med MitID?

Log på Digital Post for første gang Når du har fået MitID, skal du logge på Digital Post for første gang. Det gør du enten på borger.dk, Digital Post-appen, e-Boks.dk eller mit.dk. 3. Få besked, når der er ny Digital Post Husk at indtaste dit eller fx din forælders mobilnummer og e-mailadresse.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på borger.dk

Er e-Boks og Digital Post det samme?

Hvad er forskellen på e-Boks og Digital Post? e-Boks er en privat virksomhed og den forhenværende leverandør af it-løsningen bag Digital Post. Digital Post er derimod en it-løsning, som alene understøtter post fra offentlige myndigheder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på digst.dk

Kan man logge på e-Boks uden MitID?

Når du skal logge ind i Digital Post på borger.dk, Digital Post-appen, e-Boks eller mit.dk for at læse din post, skal du bruge dit personlige MitID. Det betyder, at adgangen til Digital Post er beskyttet bag log-in med MitID. På den måde sikrer du, at det kun er dig, der har adgang til posten.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på borger.dk

Er mit dk det samme som e-Boks?

e-Boks fortsætter med at vise digital post fra det offentlige og med at levere digital post fra private virksomheder nu og fremover. Det kan man ikke. e-Boks og mit.dk har intet med hinanden at gøre. Det er to uafhængige digitale postkasser.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på blog.e-boks.com

Hvem driver e-Boks?

Via e-Boks, som er ejet af Nets og PostNord, kan du læse post fra det offentlige. E-Boks har samtidig lavet aftaler med en lang række banker og forsikringsselskaber, som du kan se post fra i din e-Boks. Via e-Boks, som er ejet af Nets og PostNord, kan du læse post fra det offentlige.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dr.dk

Hvornår lukker e-Boks?

Tidligere fik vi det meste digitale post i e-Boks, men i marts 2022 kom der en ny digital postkasse til post fra det offentlige. Den nye postkasse finder man på borger.dk og i appen Digital Post.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på fagligsenior.dk

Hvorfor kan jeg ikke komme på e-Boks?

Problemet kan skyldes, at du ikke har den seneste version af e-Boks- eller Digital Post-appen. Det kan du gøre som borger: Opdater e-Boks-app eller Digital Post-app i Play Butik eller App Store. Læs brevene på e-Boks' hjemmeside på en PC.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på ast.dk

Kan man kontakte en e-Boks?

Har du brug for hjælp til Digital Post, kan du ringe til telefon: 33 98 00 33.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på digst.dk

Hvordan giver man rettigheder til en e-Boks?

Sådan gør du
  1. Log ind på Digital Post på borger.dk med dit MitID.
  2. Klik på "Menu" og vælg "Læse- og skriveadgang".
  3. Klik på "Giv andre adgang" for at oprette en læseadgang eller en læse- og skriveadgang.
  4. Udfyld fornavn, efternavn og CPR-nummer på den person, du ønsker at give adgang til. ...
  5. Afslut ved at klikke på ”Send”.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på borger.dk

Er e-Boks privat?

I e-Boks får du digital post fra det offentlige og fra private virksomheder – fra lønsedler og optagelsesbreve til oplysninger om SU og meget mere. Alt er samlet på ét sted. Nemt, trygt og sikkert.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på private.e-boks.com

Hvilken browser til e-Boks?

De browsere vi typisk foreslår at bruge er Safari, Chrome og Firefox, men andre kan også bruges.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på brugersupport.e-boks.dk

Hvordan skifter man bruger på en e-Boks?

For at skifte dine profiloplysninger skal du gøre følgende:
  1. Start med at logge på e-Boks.dk hjemmesiden.
  2. Tryk på 'Menu'(Cirkel 1) og 'Profil'(Cirkel 2)
  3. Indtast det ønskede mobilnummer eller e-mailadresse. Tryk derefter på 'Gem profiloplysninger'

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på brugersupport.e-boks.dk

Hvordan får jeg adgang til en andens e-Boks?

Du kan anmode om adgang til al post, som det offentlige sender til en anden person. Det gør du via borger.dk. Adgangen virker først, når personen har godkendt din anmodning. Herefter kan du læse og redigere personens Digital Post fra offentlige myndigheder på borger.dk, e-Boks og i den nye Digital Post-app.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på borger.dk

Hvad sker der med e-Boks ved dødsfald?

Det sker der med de digitale postkasser ved dødsfald

Der findes tre digitale postkasser, hvor du kan læse posten fra det offentlige: e-Boks.dk, Mit.dk og Borger.dk. Når dødsfaldet er sket, bliver alle adgange til postkasserne slettet. Også selvom du tidligere har fået læseadgang.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på aeldresagen.dk

Hvordan hjælper jeg min mor med MitID?

Sådan hjælper du som pårørende uden at logge ind med andres MitID
  1. Det kan være nødvendigt med en fuldmagt. ...
  2. Kontakt det offentlige med en digital fuldmagt. ...
  3. Det kan du med en digital fuldmagt. ...
  4. Sådan kontakter du banker og forsikringsselskaber. ...
  5. Få adgang til digital post.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på aeldresagen.dk

Kan man få fuldmagt til e-Boks?

På www.borger.dk kan du oprette en digital fuldmagt, hvor du giver en eller flere personer fuldmagt til at kommunikere digitalt med det offentlige på dine vegne. Hvis du vil kommunikere digitalt med private virksomheder, fx banker og forsikringsselskaber, skal du lave en digital fuldmagt med den enkelte virksomhed.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på rcfm.dk