Jyske Værditilbud er dit overblik over de fordele, du får som kunde hos os og nogle af de produkter og services, du kan benytte dig af. Fordelene afhænger af dit forretningsomfang, mens produkterne er tilgængelige for alle.
Hvad er JYSKs værdier?
Købmand, Kollega og Korpsånd.
Det er de tre grundværdier, du som medarbejder hurtigst støder på i JYSK. Værdierne stammer helt tilbage fra vores grundlægger Lars Larsen og udtrykker på en simpelt måde den adfærd og indstilling, som forventes og lever blandt medarbjederne i JYSK.
Hvad er JYSK kernekompetencer?
JYSK's største kernekompetence er en kombination af, hvordan de indkøber, sælger og markedsfører deres produkter.
Hvad er JYSKs kritiske succesfaktorer?
Jysks kernekompetencer er blandt andet at de er meget gode til at købe billigt ind, og sælge dyrere. De har også været dygtige til at have mange butikker, i hele Danmark, hvilket er en af grundene til, at Ikea ikke kan blive større end dem i Danmark, det er en af deres konkurrencemæssige fordele.
Hvad er JYSKs forretningskoncept?
JYSK definerer i sin mission sin målgruppe til at være alle, der ønsker varer indenfor varer i kategorierne ”Sleeping” og ”Living”. Varerne skal være til en konkurrencedygtig pris, og der skal være sammenhæng mellem pris og kvalitet.
JYSK: Vandseng for alle pengene
Hvad er JYSKs forretningsmodel?
Jysk forretningsmodel ligger i dag i at kunne leverer dyner, senge mm. til kunderne. Jysk producere ikke selv, men har leverandører til det. Jysk større leverandører befinder sig lokalt, hvilket sikre sig en hurtigere leveringstid.
Hvad er forretningsmodel systime?
Begrebet forretningsmodel kan forklares som en opskrift på eller et øjebliksbillede af, hvordan virksomheden skaber værdi. Virksomheden skal altså skabe et produkt eller en serviceydelse, som kunden skal opfatte som så værdifuld, at kunden efterspørger produktet.
Hvad er JYSKs konkurrenter?
Men efter overtagelsen af IDÉmøbler og ILVA er IKEA JYSKs største konkurrent indenfor sengetøj, bad og bolig. Bilka udfordrer JYSK på især havemøbler, men også på sengetøj og bolig. Møbelkæden Møblér udfordrer på sengetøj og bolig. Inden for LARS LARSEN RETAIL konkurrerer ILVA, IDÉmøbler og JYSK også om kunderne.
Hvad er succesfaktorer?
Kritiske succesfaktorer (KSF) er de forhold, der skal gå godt for at sikre succes med en strategi. De repræsenterer derfor de områder, der skal have særlig opmærksomhed, hvis virksomheden skal opnå succes.
Er JYSK markedsleder?
1450 butikker i 32 forskellige lande, hvilket vidner om at det findes tilstrækkelig mange kunder, som er interesserede i varerne. JYSK er uden tvivl markedsleder. De har den største markedsandel i mange lande, og har en yderst intensiv distribution i og med deres varer sælges i så mange lande.
Hvad er JYSK Slogan?
kr. Lars Larsen åbner den første Jysk Sengetøjslager i Aarhus. Jysk åbner en række butikker i Tyskland med navnet ”Dänisches Bettenlager”. Lars Larsen sender den første reklame på tv med sit velkendte slogan ”Go'daw – jeg har et godt tilbud til dig”.
Hvem er Jysks målgruppe?
JYSK er for alle
JYSK definerer i sin mission sin målgruppe til at være alle, der ønsker varer indenfor sengetøj, bad og bolig.
Hvad er Jysks profil?
JYSK forbindes ofte med nøjsomhed, flid og ærlighed – tre værdier, som Larsen selv identificerede sig med.
Hvad kendetegner JYSK?
JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven. Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.
Hvad er vigtige værdier?
De vigtigste værdier vil være grundlæggende for dig at få opfyldt i større eller mindre grad igennem hele dit liv. Andre værdier kan være situationsbestemt for at opnå et mål i dit liv, som du for en periode har behov for at have fokus på for at opnå det liv, du ønsker.
Hvordan er JYSK bæredygtig?
JYSK er medlem af Better Cotton, som er verdens største initiativ for mere bæredygtig bomuldsproduktion. Fra 1. januar 2025 forpligter JYSK sig til at sikre, at alt nyt bomuld til tekstilprodukter kommer fra mere bæredygtigt bomuld. Dette inkluderer Better Cotton, genbrugsbomuld og økologisk bomuld.
Hvad er kernekompetencer?
(besiddelse af) kvalifikationer som regnes for helt grundlæggende for en person, institution, organisation el. lign.
Hvad er kritisk succes faktor?
Definition. En betegnelse for de forhold, som er af afgørende betydning for en virksomheds fremtidige drift og dermed en forudsætning for, at den kan bibeholde sine konkurrencemæssige fordele.
Er JYSK eller IKEA størst?
Ikea-ejer er markant større globalt end Jysk-ejer
dkk. Butiksmæssigt satser Jysk også internationalt på mindre og flere butikker og driver over 3300 butikker i Europa, mens Ingka Group, der satser på store varehuse, har knap 560 forretninger globalt. Ingka Groups omsætning var med godt 330,2 mia.
Er ILVA ejet af JYSK?
I 2013 købte JYSK grundlæggeren Lars Larsen IDdesign, og dermed blev de to kæder ILVA og IDEmøbler en del af Lars Larsen Group. I 2019 blev ILVA og IDEmøbler samlet under navnet ILVA.
Hvorfor hedder JYSK JYSK?
Larsen synes, at navnet passede perfekt til sit koncept, som han udtrykker i sin selvbiografi. Lager ville signalere discount, sengetøj var dengang firmaets primære produkt, og ”jysk” ville signalere de troværdige værdier, som jyder står for.
Hvad er værditilbud?
Et værditilbud (Value Proposition) definerer det værdifulde for kunden i den ydelse, du leverer. Grundlæggende skal dit værditilbud være det gode svar på spørgsmålene: "Hvilke behov løser du for dine kunder, og hvordan gør du det på en måde, som er bedre end konkurrentens?"
Hvad er nøgleressourcer i BMC?
Nøgleressourcer
Dine nøgleressourcer er alle de aktiver, din virksomhed behøver for at kunne levere værdi til dine kunder. Dine nøgleressourcer kan være menneskelige, finansielle, psykiske, tekniske og intellektuelle. Helt basalt er det de ressourcer, der får din virksomhed til at køre rundt.
Er værdikæden en forretningsmodel?
Værdikæden er en forretningsmodel, der bruges til at undersøge alle de virksomhedsaktiviteter, der er involveret i at omdanne et produkt eller en tjenesteydelse fra idé til salgbar vare.