Vi har desværre ikke mulighed for at trække overførslen tilbage, når du har betalt for en vare og sendt pengene til et forkert nummer. Hvis det er din situation, så skal du selv kontakte modtageren.
Kan man fortryde en anmodning på MobilePay?
Tryk på 'Aktiviteter' i bunden. Vælg 'Alle aktiviteter' Tryk på på chatten, hvor den bruger, som du har sendt en anmodning til. Tryk nu 'Annuller'
Kan man fortryde en MobilePay overførsel?
Vil du fortryde? MobilePay er ikke en bindende aftale. Hvis du ønsker at fortryde din aftale om MobilePay inden for de første 14 dage, kan du som privat forbruger gøre det her.
Kan man få penge tilbage fra MobilePay, hvis man er blevet snydt?
I det tilfælde skal du først og fremmest forsøge at løse det med personen, du har handlet med. Mener du, at der er tale om svindel, skal du melde sagen til politiet. Kontakt også MobilePay. De kan ikke give dig pengene tilbage, men kan have vigtige oplysninger i forhold til politiets videre arbejde.
Kan MobilePay overførsel annulleres?
Når en kunde har trykket 'Betal', og den tilknyttede transaktion har fået status som reserveret, kan virksomheden vælge at annullere betalingen.
Sådan bruger du MobilePay: Nem mobilbetaling i 2025 - Trin-for-trin guide
Kan man slette en anmodning på MobilePay?
Hvis en ukendt MobilePay-anmodning tikker ind på din mobil, skal du aldrig swipe godkend. Vil du slette anmodningen, så gør du det nemt inde i dine 'Aktiviteter' i MobilePay.
Kan man trække en MobilePay betaling tilbage?
Vi har desværre ikke mulighed for at trække overførslen tilbage, når du har betalt for en vare og sendt pengene til et forkert nummer. Hvis det er din situation, så skal du selv kontakte modtageren.
Kan banken trække MobilePay tilbage?
Ja. Først skal du dog kontakte din bank for at få dit betalingskort spærret. Hvis der er hævet beløb, du ikke har godkendt, kan du få banken til at tilbageføre pengene.
Hvad betyder anmod på MobilePay?
Du kan anmode om penge på to måder: 'Anmod': Her anmoder du én eller flere om det samme beløb. 'Del': Her indtaster du et beløb, som så bliver fordelt lige mellem dig og de andre, du tilføjer. Du kan også vælge at justere, hvor meget I hver især skal betale.
Kan man få penge tilbage, hvis man er blevet svindlet?
Banken kan i nogle tilfælde tilbageføre din penge til dig, hvis du er blevet snydt. Har du betalt med kontooverførsel, kan banken ikke tilbageføre dine penge til dig. Afviser banken at give dig pengene tilbage, selvom du har krav på det, kan du klage til det finansielle ankenævn.
Hvordan fortryder man en betaling på MobilePay?
Det betyder, at hvis du først har overført beløb via MobilePay, kan du ikke fortryde dem.
Hvordan får man penge retur på MobilePay?
Hvis du får MobilePay Back, får du en push-besked, og beløbet bliver automatisk tilbageført til din konto. Tilbagebetalingen er fra MobilePay, og hverken du eller forretningen tilmelder jer noget. MobilePay Back gælder i hele Danmark.
Kan MobilePay misbruges?
Vi arbejder tæt sammen med politiet og har nul-tolerance overfor misbrug. Ved misbrug efterlader den kriminelle typisk et digitalt spor, så politiet og MobilePay kan finde frem til misbrugeren og tage aktion.
Hvad er max beløb man kan overføre på MobilePay?
Du kan overføre op til 10.000 kroner til andre privatpersoner inden for 24 timer – og op til 300.000 kroner inden for 365 dage. For betalinger til virksomheder kan du i løbet af 30 dage betale op til 300.000 kroner.
Kan man se afviste anmodninger på MobilePay?
Tryk på 'Aktiviteter' i bunden af appen. Tryk på 'Alle aktiviteter'. Scroll helt ned i bunden og tryk på 'Arkiverede aktiviteter'. Her kan du se alle dine tidligere overførsler, anmodninger og betalinger.
Kan man afvise en MobilePay?
Du kan ikke afvise en enkelt opkrævning fra virksomheden. Hvis du ønsker at afvise en individuel betaling eller at sætte aftalen på pause, skal du kontakte virksomheden, du har aftalen med.
Hvordan sletter man anmodning på MobilePay?
Du kan opsige din aftale under Mig > Personlige oplysninger > Slet din profil eller ved at kontakte os.
Kan man fortryde en overførsel på MobilePay?
OBS: Det betyder, at hvis du først har overført beløb via MobilePay, kan du ikke fortryde aftalen. MobilePay-bruger, som pengene er overført fra, eller hvis vi i øvrigt har en formodning om, at der er sket uautoriserede overførsler fra din MobilePay.
Hvad betyder anmodning?
Anmodninger er pr. definition samtalehandlinger som beder en modtager gøre noget som gavner taleren.
Kan man tilbageføre en MobilePay?
Ofte kan du lave indsigelse via din netbank. Har du købt en vare gennem en netbutik og ikke modtaget varen, kan du få dine penge tilbageført. Betalte du med MobilePay via vores løsning til webshops (det er ikke det samme, som at betale til et MobilePay-nummer), kan din bank hjælpe med at tilbageføre dine penge.
Kan man annullere en overførsel?
Du kan kun annullere en pengeoverførsel, hvis den ikke er blevet hentet af modtageren. Hvis du sendte penge til en bankkonto, kan du annullere overførslen, hvis den ikke er blevet gennemført af din modtagers bank. For at anmode om en tilbagebetaling skal du ringe til kundeservice.
Kan man kræve penge tilbage?
Sælgeren har som udgangspunkt et forsøg til at løse fejl på varen. Lykkes det ikke inden for rimelig tid – højest et par uger - kan du få hævet købet og kræve pengene tilbage. Sælgeren kan dog have to til tre forsøg, hvis det for eksempel drejer sig om en "periodisk fejl", som kan være svær at lokalisere.
Hvornår udløber MobilePay anmodning?
Anmodninger udløber efter 30 dage.
Har du sendt en anmodning, der ikke bliver betalt inden for syv dage, vil den udløbe. Heldigvis kan du bare sende en ny – og i øvrigt altid se alle dine anmodninger under 'Aktiviteter'.
Kan man annullere et reserveret beløb på MobilePay?
En reservation bliver slettet, når beløbet er bogført på din konto. Vil du gerne have reservationen slettet inden, fordi du fx har returneret din vare, skal det ske via den pågældende forretning. Kontakt derfor altid firmaet, og bed dem om at annullere købet og slette reservationen.
Hvornår kan man lave en indsigelse?
Hvornår kan man lave en indsigelse? Du kan gøre en indsigelse i en række situationer, hvor du ikke mener at have været ansvarlig for at skylde eller bruge penge. Det kan for eksempel være hvis en anden har misbrugt eller stjålet dit kort. Det kan også være hvis du har betalt for varer, som du endnu ikke har modtaget.