Kan man refundere en billet?

Almindelige enkeltbilletter kan refunderes indtil rejsedagen. Har du købt billetten fysisk i et billetsalg eller en automat, skal du henvende dig i et billetsalg for at få dine penge tilbage.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på passagerpulsen.taenk.dk

Kan man få refunderet sin billet?

Har du købt billet i DSB's app, kan du refundere den i DSB's app eller på dsb.dk. Har du købt din billet i DSB Netbutik, kan du refundere den på dsb.dk. I begge tilfælde kan det gøres dagen før. Du kan læse om de generelle tilbagebetalingsregler her.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man refundere en rejsebillet?

Billetter kan som udgangspunkt ikke ombyttes eller ændres. For regler om tilbagebetaling af enkeltbilletter henvises til de relevante afsnit ovenfor i disse vilkår, som beskriver reglerne for de forskellige billettyper.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på rejsekort.dk

Kan man fortryde køb af billetter?

Fortrydelsesret. Du har ikke fortrydelsesret, når du køber billetter til sportsbegivenheder, koncerter og andre arrangementer. Heller ikke hvis du har købt dem på nettet, hvor du har fortrydelsesret i en række andre køb.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Kan man få refunderet en DSB billet?

Men du kan gå ind på www.dsb.dk/mobilbillet og få pengene tilbage for dit køb, senest dagen før afrejsen. Vil du blot ændre noget i din billet, kan du købe en ny pladsbillet og gå til www.dsb.dk/mobilbillet, hvor du kan få pengene tilbage for den billet, du ikke længere skal bruge.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

KEND DIN GRUNDLOV! Endnu en betjent nægter at give sig til kende..



Kan DSB 1 refunderes?

Kan jeg få tilbagebetalt billetten til DSB 1', hvis jeg fortryder? Ja, hvis du har købt din DSB 1' billet på dsb.dk eller i DSB app, kan du få pengene retur indtil dagen før rejsen uden gebyr. Du kan finde og refundering din billet på dsb.dk/refunder.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan jeg afbestille min DSB billet?

Du kan gøre det indtil dagen før afgang uden gebyrer. Har du købt en DSB Orange Fri-billet i DSB's app eller i DSB Netbutik, kan du refundere den op til 30 minutter før afgang. Du skal refundere billetten online, og det kan gøres uden gebyrer.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man annullere et køb?

Butikker bestemmer, om du kan fortryde dit køb

Et køb er i udgangspunktet en bindende aftale, og du har ifølge købeloven ikke krav på at kunne fortryde et køb i en fysisk butik.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Kan man overføre en DSB billet til en anden?

Når du er logget ind med en DSB Plus profil kan dine billetter og kort flyttes mellem dine egne mobile enheder. Du skal være opmærksom på at billetter kun kan flyttes inden gyldigheden starter og kun kan være på én enhed ad gangen.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man ændre sin billet?

"De fleste flyselskaber har billetter, hvor man kan ændre dato/tid, dog er reglerne forskellige afhængigt af, hvilken type billet, du har købt. I visse tilfælde kan man ændre udrejsested/hjemsted, men de fleste flyselskaber tillader ikke dette, men kun ændring af dato/tid.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på help.ticket.se

Kan man få pengene tilbage for en rejse?

Som hovedregel har du altid ret til at afbestille din rejse. Det er dog sjældent, at du vil få alle dine penge tilbage, især ikke hvis du afbestiller tæt på afrejsedatoen. Du kan få flere oplysninger hos de enkelte rejsebureauer.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på borger.dk

Kan man rejse retur på en enkeltbillet?

Enkeltbilletten er kun gyldig til en enkelt rejse fra afgangsstationen til ankomststationen, som fremgår af billetten, og kan derfor ikke bruges som returbillet. Ønsker du en billet, som du også kan rejse retur på, og rejser du kun med GoCollectives tog, kan du i stedet købe en GoCo OneDay-billet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på gocollective.dk

Kan man få pengene tilbage på rejsekortet?

Ønsker du at få tilbagebetalt dit indestående fra Rejsekort som kort, har du følgende muligheder: Har du et Rejsekort Personligt, kan du spærre det via Selvbetjening eller tlf. 70 11 33 33 og få restsaldo udbetalt. Vær opmærksom på, at dit Rejsekort bliver lukket, når du får saldoen udbetalt.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på rejsekort.dk

Hvor sent kan man afbestille en rejse?

Rejsearrangøren skal underrette den rejsende om opsigelsen inden den frist, der er anført i aftalen, dog ikke senere end: 20 dage inden pakkerejsens begyndelse, hvis rejsens varighed er over 6 dage.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på spies.dk

Kan man annullere sine flybilletter og få pengene tilbage?

Der er nemlig ingen lovbestemt fortrydelsesret på flybilletter, men du kan kontakte flyselskabet eller rejseportalen for at høre, om det er muligt at ombooke rejsen eller få dine penge retur. Nogle af de skatter og afgifter, som opkræves ved købet af flybilletten, får du dog tilbage, hvis du ikke bruger den.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på taenk.dk

Kan man få penge tilbage for billetter?

Standardbilletter kan du få penge tilbage for. Har du købt billetten fysisk i et billetsalg eller en automat, skal du henvende dit i et billetsalg for at få dine penge tilbage. Du skal betale et gebyr på 40 kroner. Billetter, du har købt online eller i DSB's app, kan du få refunderet online uden gebyr.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på passagerpulsen.taenk.dk

Kan man refundere DSB-billetter?

Har du købt din billet i DSB Netbutik, kan du refundere den på dsb.dk. I begge tilfælde kan det gøres dagen før. Du kan læse om de generelle tilbagebetalingsregler her.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man annullere en RejseBillet?

Sådan annullerer du din billet Til/Fra- og zonebilletter kan tilbagebetales frem til dagen før afrejsedagen. Du kan annullere forud-købte zonebilletter og billetter til en bestemt strækning frem til dagen før afrejsedagen. Det gælder også pendlerkort.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på rejsekort.dk

Er DSB billet personlig?

En rejse med Check ind koster det samme som med et personligt rejsekort, hvis du er voksen, ung mellem 18 og 25 år eller pensionist over 67 år. Du kan se priserne for rejser på Check ind med DSB's app i prisbladet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man kræve penge tilbage?

Du kan kræve pengene tilbage ved at lave en såkaldt indsigelse til din bank. Banken har typisk en indsigelsesblanket, du skal udfylde. Der gælder en frist for at gøre indsigelse. Se spørgsmålet ”Er der en frist for, hvornår jeg skal sende en indsigelse til min bank?” nedenfor.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrugerombudsmanden.dk

Kan jeg fortryde et køb?

Fortrydelsesret er retten til at fortryde et køb. Når du køber noget i en fysisk butik, har du som udgangspunkt ikke ret til at fortryde købet, medmindre sælger har tilbudt dig fortrydelsesret – ved køb over internettet vil du dog som regel have 14 dages fortrydelsesret.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på legaldesk.dk

Er der altid fortrydelsesret?

Når du handler i en fysisk butik, er det op til sælger, om han vil tilbyde returret. Det gælder også, hvis du handler med privatpersoner. Ved nethandel har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret. Et køb er en bindende aftale, og du kan som udgangspunkt ikke fortryde dit køb.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på forbrug.dk

Kan man fortryde køb af orange billetter?

Det er ikke muligt at få pengene tilbage for "DSB Orange"-billetter. En "DSB Orange Fri"-billet kan derimod refunderes, senest 30 minutter for den afgang billetten er købt til.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Kan man få penge tilbage for aflyst tog?

Hvis du bliver mere end 60 min forsinket og ikke ønsker at gennemføre din rejse, kan du få tilbagebetalt din billet. Hvis du har en Pladsbillet, kan togpersonalet hjælpe dig med at finde en plads, men du skal være opmærksom på, at vi desværre ikke kan garantere dig en ny plads.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk

Hvor lang tid er en DSB billet gyldig?

Gyldighedstiden på din billet følger ikke det normale kalenderdøgn, men følger DSB's billetdøgn som gælder i tidsrummet fra kl. 04.00 til 03.59 næste dag. Rejsen skal være påbegyndt inden kl. 03.59 og gælder kun til slutdestinationen, som fremgår af din billet.

 Anmodning om fjernelse Se det fulde svar på dsb.dk