Har du sendt en anmodning, der ikke bliver betalt inden for syv dage, vil den udløbe. Heldigvis kan du bare sende en ny – og i øvrigt altid se alle dine anmodninger under 'Aktiviteter'.
Hvad betyder anmodning afvist på MobilePay?
En transaktion får 'Afvist' som status, når virksomheden har anmodet en kunde om penge, men hvor kunden efterfølgende har afvist betalingen. Det kan skyldes, at beløbet var forkert, eller at kunden har ombestemt sig.
Kan man slette en anmodning på MobilePay?
- Log ind på MobilePay.
- Tryk på 'Aktiviteter' i bunden.
- Vælg 'Alle aktiviteter'
- Tryk på på chatten, hvor den bruger, som du har sendt en anmodning til.
- Tryk nu 'Annuller'
Er det rigtigt, at MobilePay skal opdateres?
Skal MobilePay opdateres? Første gang du downloader appen og åbner den, kræves en opdatering af appen. Det sker dog helt af sig selv, hvis du har slået automatisk opdatering til. Når appen er opdateret, skal du herefter logge ind igen, hvorefter MobilePay opdateres til den nye version.
Hvornår lukker MobilePay ned?
MobilePay lukker nemlig appen ned fra 1. februar 2023.
Kan man sende en MobilePay-anmodning dagen efter?
Hvornår udløber en anmodning på MobilePay?
Anmodninger udløber efter 30 dage.
Har du sendt en anmodning, der ikke bliver betalt inden for syv dage, vil den udløbe. Heldigvis kan du bare sende en ny – og i øvrigt altid se alle dine anmodninger under 'Aktiviteter'.
Hvad sker der med MobilePay?
MobilePay-platformen som den ser ud i dag droppes som følge af fusionen med Vipps og Pivo fra henholdsvis Norge og Finland. Det bliver norske Vipps, der skal være den nye fælles platform for betalingsløsningerne i de tre lande.
Hvorfor er MobilePay ændret?
Til foråret 2024 opdateres MobilePay-appen til et nyt format. Som led i den proces styrkes sikkerheden i appen. Det nye design bliver markant anderledes, og det gælder også måden, man finder rundt på (navigationen). Flere services og informationer vil på sigt være det første, der møder brugerne.
Hvorfor beder MobilePay om MitID?
For at minimere risikoen for misbrug af MobilePay, skal en bruger logge ind med MitID + SMS-kode (heldigvis er det meget, meget nemt), når brugeren logger ind på MobilePay på en ny enhed. Det er relevant for brugere, der benytter MobilePay på forskellige smartphones eller tablets.
Er der nye regler for MobilePay?
Fra den 24. marts er det ikke længere muligt at overføre større pengebeløb via MobilePay gebyrfrit. Det skriver mediet Finans. For første gang indfører betalingstjenesten gebyrer for privatpersoner.
Kan man fortryde en anmodning på MobilePay?
eks. med betalingsoverførsler. Det betyder, at hvis du først har overført beløb via MobilePay, kan du ikke fortryde dem.
Hvad betyder anmodning?
Anmodninger er pr. definition samtalehandlinger som beder en modtager gøre noget som gavner taleren.
Kan jeg have 2 MobilePay?
Du kan ikke have flere MobilePay-aftaler med forskellige betalingskort eller bankkonti. Som privat bruger kan du kun have én MobilePay-aftale, hvor du kan tilknytte flere betalingskort og bankkonti.
Hvordan ser man sine anmodninger på MobilePay?
- Tryk på 'Aktiviteter' i bunden af appen.
- Tryk på 'Alle aktiviteter'.
- Scroll helt ned i bunden og tryk på 'Arkiverede aktiviteter'. Her kan du se alle dine tidligere overførsler, anmodninger og betalinger.
Hvordan sletter man anmodning på MobilePay?
Du kan opsige din aftale under Mig > Personlige oplysninger > Slet din profil eller ved at kontakte os.
Hvor meget kan man anmode om på MobilePay?
Når du sender og modtager penge til og fra danske brugere
Du kan sende op til i alt 10.000 kroner inden for en periode på 24 timer. Du kan sende og modtage op til i alt 300.000 kroner inden for en periode på 365 dage.
Hvor meget må man overføre på MobilePay?
Med MobilePay kan du betale og overføre op til 10.000 kr. om dagen. Du kan handle på nettet, dele regninger med venner, optjene bonus og meget mere.
Kan man have MobilePay uden MitID?
MitID er nødvendigt, når du skal oprettes som bruger i MobilePay. Du får sandsynligvis også brug for MitID til at gøre dit kort klar til onlinehandel.
Hvorfor spørger MobilePay om mit CPR-nummer?
De øgede sikkerhedskrav til online handel og betaling er nu nået til MobilePay. Det betyder, at de MobilePay-brugere, der kun er identificeret med CPR-nummer, skal til at identificere sig med MitID. De næste ugers tid sender MobilePay derfor besked direkte i MobilePay-appen til de brugere, det gælder for.
Er der ny MobilePay?
MobilePay-appen opdateres, da det norske firma Vipps i 2022 opkøbte Mobilepay. Planen er at skabe en app, der er fælles på tværs af Norden. Første skridt blev taget i begyndelsen af året, da den nye MobilePay-app blev lanceret i Finland, så nu er turen kommet til Danmark.
Er der beløbsgrænse på MobilePay?
Desværre er funktionen til at se, hvor tæt du er på at nå din årlige beløbsgrænse, ikke en del af den nye app. Husk, at du kan overføre op til 10.000 kroner til andre privatpersoner inden for 24 timer – og op til 300.000 kroner inden for 365 dage.
Er der svindel med MobilePay?
Svindlerne er gode til at efterligne beskeder fra os – så vær på vagt, hvis du uopfordret får en besked fra MobilePay. Undgå at klikke på links, hvis du er det mindste i tvivl om, at en besked er fra MobilePay. Undlad at indtaste personlige, følsomme oplysninger, medmindre du er helt sikker på, at en besked er reel.
Hvad er de nye regler for MobilePay?
Fra 24. marts pålægges et gebyr på 1%, når du sender over 4.000 kr. til den samme person inden for 24 timer. Vi fjerner vi den daglige beløbsgrænse på 10.000 kr. og indfører en ny ugentlig grænse på 100.000 kr. Den årlige beløbsgrænse er stadig på 300.000 kr.
Hvorfor virker min MobilePay pludselig ikke?
Hvis du allerede har aktiveret til nethandel i MobilePay og fortsat oplever problemer kan det skyldes at: Dit kort er spærret. Din pinkode er blokkeret. Der ikke er dækning for købet på dit kort.
Kan man stadig bruge MobilePay?
Du kan kun være aktiv på MobilePay på én enhed ad gangen
Alt det her gælder først fra tidligst den 12. marts 2024. Her introducerer vi MobilePay i en ny, enklere og bedre udgave.