For at minimere risikoen for misbrug af MobilePay, skal du som bruger logge ind med både MitID og SMS-kode, når du logger på MobilePay på en ny enhed – for eksempel på din tablet. Heldigvis er det meget, meget nemt. Du skal godkende hver gang, du overfører i MobilePay.
Hvorfor skal jeg bekræfte MitID på MobilePay?
Der er udelukkende tale om, at du skal identificere dig med MitID inde i MobilePay'app'en sikre miljø. Selve opdateringen foregår altså nemt og sikkert på denne måde, og der er hverken links til hjemmesider eller andre apps. Husk – hvis du ikke hører noget, så skal du ikke gøre noget.
Hvorfor skal jeg identificere mig på MobilePay?
De øgede sikkerhedskrav til online handel og betaling er nu nået til MobilePay. Det betyder, at de MobilePay-brugere, der kun er identificeret med CPR-nummer, skal til at identificere sig med MitID. De næste ugers tid sender MobilePay derfor besked direkte i MobilePay-appen til de brugere, det gælder for.
Hvorfor bliver MobilePay afvist?
En transaktion får 'Afvist' som status, når virksomheden har anmodet en kunde om penge, men hvor kunden efterfølgende har afvist betalingen. Det kan skyldes, at beløbet var forkert, eller at kunden har ombestemt sig.
Hvad er de nye regler for MobilePay?
Fra 24. marts pålægges et gebyr på 1%, når du sender over 4.000 kr. til den samme person inden for 24 timer. Vi fjerner vi den daglige beløbsgrænse på 10.000 kr. og indfører en ny ugentlig grænse på 100.000 kr. Den årlige beløbsgrænse er stadig på 300.000 kr.
Sådan repareres din Apple Pay, når den siger Bekræft din identitet
Hvad er det nye ved MobilePay?
Du har nu din helt egen unikke QR-kode. Kun til dig. Den er smart, når du for eksempel skal sælge et par sko, du ikke bruger længere – så viser du bare køber din QR-kode, og så kan de overføre, uden at bruge tid på at indtaste dit telefonnummer.
Hvornår nulstilles beløbsgrænsen for MobilePay?
Det betyder, at hvis du fx sender 10.000 kroner klokken 20 i dag, vil du først kunne sende penge igen 24 timer senere – i det her tilfælde i morgen efter klokken 20. Den årlige grænse blev nulstillet for alle brugere d. 12. marts 2024.
Hvorfor bliver min betaling afvist?
Hvis din betaling ikke bliver godkendt, er den mest almindelige årsag en stavefejl, eller fordi dit kort er spærret for online betalinger. Kontrollér dit kortnummer, udløbsdato og CVC-kode, samt at dit kort er åbent. Hvis du fortsat oplever problemer, bedes du kontakte din kortudsteder.
Hvornår lukker MobilePay ned?
MobilePay lukker nemlig appen ned fra 1. februar 2023.
Hvorfor kan jeg ikke bruge min MobilePay?
Din telefons landevalg og sprog bestemmer, hvilket indhold du ser i App Store og Play Butik. Sørg derfor for, at din telefon er indstillet til dansk sprog og Danmark som land. Hvis du stadig ikke kan finde MobilePay, kan det skyldes, at din telefon har et operativsystem, som vi ikke understøtter (fx Windows).
Hvorfor skal jeg opdatere MobilePay?
Den dag, hvor den nye app bliver lanceret, kræver det en opdatering. Dette vil ske automatisk, hvis opdatering er slået til. Herefter skal man åbne sin MobilePay og logge ind igen – så forandrer den sig af sig selv, og er opdateret til den nye MobilePay.
Kan ens MobilePay blive lukket?
Har du brug for at blokere din MobilePay-bruger? Hvis du mister din telefon, eller du har mistanke om, at dine brugeroplysninger er faldet i de forkerte hænder, så kan du forhindre misbrug af appen ved at ringe til vores kundesupport.
Kan jeg have 2 MobilePay?
Du kan ikke have flere MobilePay-aftaler med forskellige betalingskort eller bankkonti. Som privat bruger kan du kun have én MobilePay-aftale, hvor du kan tilknytte flere betalingskort og bankkonti.
Hvem kan hjælpe med MobilePay?
Husk også at få spærret din MobilePay. Du skal blot ringe til os på 70 80 39 00, så hjælper vi dig. Bemærk, at du skal kontakte din bank, hvis du mener, at dit kort er blevet misbrugt.
Hvorfor kan jeg ikke godkende med MitID?
Vises knappen 'Åbn MitID app' ikke? Hvis der er steder, hvor du oplever, at 'Åbn MitID app' knappen ikke vises, skyldes det højst sandsynligt den måde, at siden har implementeret MitID på. Du kan i stedet logge på på en computer eller tablet, hvor skærmen er større.
Kan man have MobilePay uden MitID?
MitID er nødvendigt, når du skal oprettes som bruger i MobilePay. Du får sandsynligvis også brug for MitID til at gøre dit kort klar til onlinehandel.
Hvorfor virker min MobilePay pludselig ikke?
Hvis du allerede har aktiveret til nethandel i MobilePay og fortsat oplever problemer kan det skyldes at: Dit kort er spærret. Din pinkode er blokkeret. Der ikke er dækning for købet på dit kort.
Hvad hedder den nye MobilePay?
I 2022 fusionerede MobilePay med norske Vipps. Det nye selskab, Vipps MobilePay, ejes af de norske banker bag Vipps (72,2%) og Danske Bank (27,8%).
Hvorfor beder MobilePay om MitID?
For at minimere risikoen for misbrug af MobilePay, skal en bruger logge ind med MitID + SMS-kode (heldigvis er det meget, meget nemt), når brugeren logger ind på MobilePay på en ny enhed. Det er relevant for brugere, der benytter MobilePay på forskellige smartphones eller tablets.
Hvorfor vil min betaling ikke gå igennem?
Disse er de 3 mest normale årsager:
Din betaling kan mislykkes, hvis du ikke har penge nok til rådighed på dit betalingskort. Din betaling kan mislykkes, hvis dit betalingskort er udløbet eller inaktivt. Din betaling kan mislykkes, hvis din bank har afvist trækningen.
Hvorfor bliver mit kort afvist, selvom der er penge på?
Mit kort bliver afvist - hvad gør jeg? Hvis dit kort bliver afvist, når du forsøger at betale med det i en butik eller på nettet, eller hæve penge, skyldes det ofte, at der ikke er penge nok på din konto til at gennemføre transaktionen.
Kan banken blokere en betaling?
Ja. Først skal du dog kontakte din bank for at få dit betalingskort spærret. Hvis der er hævet beløb, du ikke har godkendt, kan du få banken til at tilbageføre pengene. Det gør du ved at sende en såkaldt indsigelse til din bank.
Hvad er max beløb på MobilePay?
Du kan overføre op til 10.000 kroner til andre privatpersoner inden for 24 timer – og op til 300.000 kroner inden for 365 dage. For betalinger til virksomheder kan du i løbet af 30 dage betale op til 300.000 kroner.
Hvor kan jeg se min MobilePay grænse?
Der findes tre niveauer: ✔️CPR-nummer ✔️NemID/MitID ✔️Billedlegitimation Hæv lynhurtigt din beløbsgrænse i MobilePay. Tag din mobil i den ene hånd og din legitimation i den anden – gå til menuen, tryk på tandhjulet øverst i hjørnet, find 'beløbsgrænser' og hæv din grænse.