Hvis der er styr på dét, kan det være, at overførslen er forsinket og vil lande hos dig senest den næstkommende bankdag. Det kan også skyldes, at banken har markeret betalingen til gennemgang. Uanset hvad: Hvis du ikke har modtaget din betaling den næstkommende bankdag, skal du kontakte din bank.
Hvorfor virker min MobilePay pludselig ikke?
Hvis du allerede har aktiveret til nethandel i MobilePay og fortsat oplever problemer kan det skyldes at: Dit kort er spærret. Din pinkode er blokkeret. Der ikke er dækning for købet på dit kort.
Hvorfor bliver min betaling afvist på MobilePay?
En transaktion får 'Afvist' som status, når virksomheden har anmodet en kunde om penge, men hvor kunden efterfølgende har afvist betalingen. Det kan skyldes, at beløbet var forkert, eller at kunden har ombestemt sig. En transaktion får denne status, når kunden har trykket 'Betal' i MobilePay.
Hvorfor kan jeg ikke bruge min MobilePay?
Din telefons landevalg og sprog bestemmer, hvilket indhold du ser i App Store og Play Butik. Sørg derfor for, at din telefon er indstillet til dansk sprog og Danmark som land. Hvis du stadig ikke kan finde MobilePay, kan det skyldes, at din telefon har et operativsystem, som vi ikke understøtter (fx Windows).
Hvor kan jeg se beløbsgrænsen for MobilePay?
Du kan overføre op til 10.000 kroner til andre privatpersoner inden for 24 timer – og op til 300.000 kroner inden for 365 dage. For betalinger til virksomheder kan du i løbet af 30 dage betale op til 300.000 kroner. Der er ingen beløbsgrænser, når du betaler med kort i webshops via MobilePay.
Mobily Pay International Money Transfer Fejl | Hvordan løser man dette problem? | #MobilyPay
Hvordan ændrer jeg min beløbsgrænse på MobilePay?
Ønsker du en endnu højere årlig beløbsgrænse, skal du kontakte MobilePay support på 45 144 447. Overførsler omfatter både de beløb, du afsender og modtager. Du kan se dette maksimum og følge det i MobilePay under "Beløbsgrænser". Her kan du også se det fastsatte daglige maksimum for hvor meget, du kan afsende.
Er der begrænsninger på MobilePay?
Du kan sende op til 4.000 kroner gebyrfrit til den samme person inden for en periode på 24 timer. * Læs mere om gebyret her. Du kan sende op til i alt 100.000 kroner inden for en periode på 7 dage.
Hvor mange penge må man overføre på MobilePay?
Med MobilePay kan du betale og overføre op til 10.000 kr. om dagen.
Hvorfor skal jeg hele tiden bekræfte min identitet på MobilePay?
For at minimere risikoen for misbrug af MobilePay, skal du som bruger logge ind med både MitID og SMS-kode, når du logger på MobilePay på en ny enhed – for eksempel på din tablet. Heldigvis er det meget, meget nemt. Du skal godkende hver gang, du overfører i MobilePay.
Hvornår lukker MobilePay ned?
MobilePay lukker nemlig appen ned fra 1. februar 2023.
Hvorfor bliver min betaling afvist?
Hvis din betaling ikke bliver godkendt, er den mest almindelige årsag en stavefejl, eller fordi dit kort er spærret for online betalinger. Kontrollér dit kortnummer, udløbsdato og CVC-kode, samt at dit kort er åbent. Hvis du fortsat oplever problemer, bedes du kontakte din kortudsteder.
Hvorfor er mit kort ugyldigt på MobilePay?
Et kort kan kun bruges som betalingsmiddel, hvis det er aktiveret, har tilstrækkelige midler til rådighed, ikke er blokeret eller på anden måde begrænset, og så længe kortets forbrugsgrænse ikke er nået. Kontakt din bank, hvis du har spørgsmål eller ønsker flere oplysninger.
Hvorfor går MobilePay ikke ind med det samme?
Hvis der er styr på dét, kan det være, at overførslen er forsinket og vil lande hos dig senest den næstkommende bankdag. Det kan også skyldes, at banken har markeret betalingen til gennemgang. Uanset hvad: Hvis du ikke har modtaget din betaling den næstkommende bankdag, skal du kontakte din bank.
Hvorfor kan jeg kun overføre 3000 på MobilePay?
Desværre er funktionen til at se, hvor tæt du er på at nå din årlige beløbsgrænse, ikke en del af den nye app. Husk, at du kan overføre op til 10.000 kroner til andre privatpersoner inden for 24 timer – og op til 300.000 kroner inden for 365 dage.
Hvordan opdaterer jeg min MobilePay?
Opdatering af MobilePay-appen …….
Det gør du ved at gå ind, hvor du plejer at hente dine app´s (Google Play eller Apple Store). Tast ”MobilePay” i søgefeltet så fremkommer den MobilePay-app, du skal anvende på din enhed/dine enheder. Står der [ÅBN] er din app blevet opdateret automatisk.
Kan man blokere MobilePay?
Du kan hurtigt blokere en person, som du allerede har sendt penge eller anmodninger til, eller som har sendt dig penge. Du kan finde funktionen øverst i højre hjørne af din skærm, når du har chatten med den pågældende person åben.
Hvad er de nye regler for MobilePay?
Fra 24. marts pålægges et gebyr på 1%, når du sender over 4.000 kr. til den samme person inden for 24 timer. Vi fjerner vi den daglige beløbsgrænse på 10.000 kr. og indfører en ny ugentlig grænse på 100.000 kr. Den årlige beløbsgrænse er stadig på 300.000 kr.
Hvorfor skriver MobilePay reserveret?
Når du bruger dit betalingskort, bliver beløbet reserveret på din konto af den butik, du handler i. På den måde er forretningen sikker på, at de får penge for den vare eller ydelse, du har købt, og du sikrer dig, at du ikke kommer til at overtrække din samlede beløbsgrænse. Saldo er det beløb, der står på din konto.
Kan MobilePay misbruges?
MobilePay er et betalingsinstrument ligesom fx dine betalingskort, og kriminelle kan misbruge MobilePay, hvis de har afluret din kode.
Hvor meget kan man overføre om dagen?
Har du en overførsel, der skal gå igennem i dag, er beløbsgrænsen 50.000 kr. - uanset om det er en standard- eller straksoverførsel. Hvis du opretter en standardoverførsel, der først skal ske frem i tiden, er der ingen grænse. Skal du overføre mere end 50.000 kr.
Hvor kan jeg se min beløbsgrænse på MobilePay?
Der findes tre niveauer: ✔️CPR-nummer ✔️NemID/MitID ✔️Billedlegitimation Hæv lynhurtigt din beløbsgrænse i MobilePay. Tag din mobil i den ene hånd og din legitimation i den anden – gå til menuen, tryk på tandhjulet øverst i hjørnet, find 'beløbsgrænser' og hæv din grænse.
Kan man ringe til MobilePay?
Bliv mistænksom, hvis du - uden at du har bedt om det - modtager en sms med en aktiveringskode til MobilePay. Del ikke koden med nogen, men ring til support på +45 70 80 39 00.
Kan man slette MobilePay og oprette igen?
- Slet MobilePay appen og installer den igen.
- Åbn MobilePay appen.
- Indtast dit CPR-nummer.
- Indtast dit nye mobilnummer.
- Indtast bekræftelseskoden du modtager på SMS.
- Bekræft at du er ok med, at dit nye nummer bliver vist til personer og virksomheder du tidligere har overført eller betalt til.
- Godkend med MitID.
Hvor meget kan man sende på MobilePay uden gebyr?
Fra og med 24. marts vil det fortsat være gratis at overføre de første 4.000 kroner om dagen til én bestemt bruger. Men alle beløb derover, der overføres til samme bruger i samme døgn, pålægges et gebyr på én procent. Man kan dog godt overføre op mod 4.000 kroner til andre brugere samme dag uden at betale gebyr.