Hvis du allerede har aktiveret til nethandel i MobilePay og fortsat oplever problemer kan det skyldes at: Dit kort er spærret. Din pinkode er blokkeret. Der ikke er dækning for købet på dit kort.
Hvorfor bliver min betaling afvist på MobilePay?
En transaktion får 'Afvist' som status, når virksomheden har anmodet en kunde om penge, men hvor kunden efterfølgende har afvist betalingen. Det kan skyldes, at beløbet var forkert, eller at kunden har ombestemt sig. En transaktion får denne status, når kunden har trykket 'Betal' i MobilePay.
Hvorfor kan jeg ikke bruge min MobilePay?
Din telefons landevalg og sprog bestemmer, hvilket indhold du ser i App Store og Play Butik. Sørg derfor for, at din telefon er indstillet til dansk sprog og Danmark som land. Hvis du stadig ikke kan finde MobilePay, kan det skyldes, at din telefon har et operativsystem, som vi ikke understøtter (fx Windows).
Hvorfor kan jeg ikke overføre med MobilePay?
Hvis det er et nyt kort: At kortet er aktiveret i din netbank, og at du har brugt det mindst én gang ved betaling i en butik eller i en pengeautomat, hvis det er et nyt kort.
Hvad er beløbsgrænsen på MobilePay?
Du kan overføre op til 10.000 kr. pr. dag, hvis du har identificeret dig med MitID, da du downloadede MobilePay – ellers er grænsen 3.000 kr.
Nu kan du betale med MobilePay direkte fra låseskærmen
Hvordan ændrer jeg beløbsgrænsen på MobilePay?
Ønsker du en endnu højere årlig beløbsgrænse, skal du kontakte MobilePay support på 45 144 447. Overførsler omfatter både de beløb, du afsender og modtager. Du kan se dette maksimum og følge det i MobilePay under "Beløbsgrænser". Her kan du også se det fastsatte daglige maksimum for hvor meget, du kan afsende.
Hvornår nulstilles beløbsgrænsen for MobilePay?
Det betyder, at hvis du fx sender 10.000 kroner klokken 20 i dag, vil du først kunne sende penge igen 24 timer senere – i det her tilfælde i morgen efter klokken 20. Den årlige grænse blev nulstillet for alle brugere d. 12. marts 2024.
Hvorfor skal jeg hele tiden bekræfte min identitet på MobilePay?
For at minimere risikoen for misbrug af MobilePay, skal du som bruger logge ind med både MitID og SMS-kode, når du logger på MobilePay på en ny enhed – for eksempel på din tablet. Heldigvis er det meget, meget nemt. Du skal godkende hver gang, du overfører i MobilePay.
Hvor mange penge må man overføre på MobilePay?
Du kan overføre op til 10.000 kroner til andre privatpersoner inden for 24 timer – og op til 300.000 kroner inden for 365 dage. For betalinger til virksomheder kan du i løbet af 30 dage betale op til 300.000 kroner.
Hvornår lukker MobilePay ned?
MobilePay lukker nemlig appen ned fra 1. februar 2023.
Hvordan opdaterer jeg min MobilePay?
Hvordan får jeg den nye app? Hvis du har automatiske opdateringer slået til, så sker det, ja, helt automatisk. Ellers skal du bare åbne appen, som – hvis den ikke allerede er opdateret – vil sende dig videre til App Store eller Play Store, hvorfra du kan opdatere MobilePay.
Hvordan får jeg MobilePay til at virke?
- Download MobilePay der, hvor du normalt henter apps, fx App Store eller Play Butik.
- Åbn appen, og vælg 'Opret en konto'.
- Indtast dit CPR-nummer.
- Indtast dit telefonnummer.
- Du vil modtage en fircifret aktiveringskode på SMS.
Hvorfor bliver min betaling afvist?
Hvis din betaling ikke bliver godkendt, er den mest almindelige årsag en stavefejl, eller fordi dit kort er spærret for online betalinger. Kontrollér dit kortnummer, udløbsdato og CVC-kode, samt at dit kort er åbent. Hvis du fortsat oplever problemer, bedes du kontakte din kortudsteder.
Kan man lave månedlig betaling på MobilePay?
Nu har du mulighed for at tilmelde dig månedlige betalinger med MobilePay. Det er let at tilmelde sig – du har et overblik over dine nuværende og kommende betalinger, og du kan nemt skifte mellem dine tilmeldte betalingskort. Betalingen sker automatisk hver måned, når du først er tilmeldt.
Kan ens MobilePay blive lukket?
Har du brug for at blokere din MobilePay-bruger? Hvis du mister din telefon, eller du har mistanke om, at dine brugeroplysninger er faldet i de forkerte hænder, så kan du forhindre misbrug af appen ved at ringe til vores kundesupport.
Hvor finder man beløbsgrænsen på MobilePay?
Der findes tre niveauer: ✔️CPR-nummer ✔️NemID/MitID ✔️Billedlegitimation Hæv lynhurtigt din beløbsgrænse i MobilePay. Tag din mobil i den ene hånd og din legitimation i den anden – gå til menuen, tryk på tandhjulet øverst i hjørnet, find 'beløbsgrænser' og hæv din grænse.
Hvad er de nye regler for MobilePay?
Fra 24. marts pålægges et gebyr på 1%, når du sender over 4.000 kr. til den samme person inden for 24 timer. Vi fjerner vi den daglige beløbsgrænse på 10.000 kr. og indfører en ny ugentlig grænse på 100.000 kr. Den årlige beløbsgrænse er stadig på 300.000 kr.
Hvor meget må man overføre om dagen?
Har du en overførsel, der skal gå igennem i dag, er beløbsgrænsen 50.000 kr. - uanset om det er en standard- eller straksoverførsel. Hvis du opretter en standardoverførsel, der først skal ske frem i tiden, er der ingen grænse. Skal du overføre mere end 50.000 kr.
Hvorfor skriver MobilePay reserveret?
Når du bruger dit betalingskort, bliver beløbet reserveret på din konto af den butik, du handler i. På den måde er forretningen sikker på, at de får penge for den vare eller ydelse, du har købt, og du sikrer dig, at du ikke kommer til at overtrække din samlede beløbsgrænse. Saldo er det beløb, der står på din konto.
Kan MobilePay misbruges?
MobilePay er et betalingsinstrument ligesom fx dine betalingskort, og kriminelle kan misbruge MobilePay, hvis de har afluret din kode.
Kan jeg have 2 MobilePay?
Du kan ikke have flere MobilePay-aftaler med forskellige betalingskort eller bankkonti. Som privat bruger kan du kun have én MobilePay-aftale, hvor du kan tilknytte flere betalingskort og bankkonti.
Hvor mange penge kan man overføre via netbank?
Grænsen for, hvor mange penge du kan overføre via netbanken/mobilbanken ændres pr. 16. januar 2021 til 75.000 kr.
Hvordan fungerer det nye MobilePay?
Send og modtag penge
Alt, du skal gøre, er at indtaste modtagerens nummer eller scanne en anden brugers QR-kode. Pengene bliver overført til modtageren med det samme. Hvis det ikke er nemt, så ved vi snart ikke, hvad der er.
Hvorfor beder MobilePay om MitID?
For at minimere risikoen for misbrug af MobilePay, skal en bruger logge ind med MitID + SMS-kode (heldigvis er det meget, meget nemt), når brugeren logger ind på MobilePay på en ny enhed. Det er relevant for brugere, der benytter MobilePay på forskellige smartphones eller tablets.