Subtrahere tal i en celle Hvis du vil udføre simpel subtraktion, skal du bruge den aritmetiske operator - (minustegn). Hvis du f. eks. angiver formlen =10-5 i en celle, vises 5 som resultatet i cellen.
Hvordan trækker man fra i Excel?
- Skriv et tal i celle C1 og D1. F. eks. 5 og 3.
- Skriv et lighedstegn (=) i celle E1 for at starte formlen.
- Efter lighedstegnet skal du skrive C1-D1.
- Tryk på Enter. Hvis du brugte eksempeltallene er resultatet 2. Bemærkninger!:
Hvordan trækker jeg procent fra i Excel?
Hvis du vil subtrahere 15 %, skal du lægge et negativt tegn foran procentdelen og trække procentdelen fra 1 ved hjælp af formlen =1-n%, hvor n er procentdelen. Så hvis du vil subtrahere 15 %, skal du bruge =1-15 % som formel.
Hvordan trækker man tal ned i Excel?
Bemærk!: Mens du trækker fyldhåndtaget hen over hver enkelt celle, vises cellens værdi i Excel. Hvis du ønsker et andet mønster, skal du trække i fyldhåndtaget ved at holde højrekliksknappen nede og derefter vælge et mønster. Træk håndtaget nedad eller mod højre for at udfylde i stigende rækkefølge.
Hvordan laver jeg minus i Excel?
- Vælg celle- eller dataområdet, du vil formatere med negative tal.
- Hvis du bruger Windows, skal du trykke på Ctrl+1. Hvis du bruger en Mac, skal du trykke på +1.
- I feltet Kategori skal du klikke på enten Tal eller Valuta.
- Vælg en indstilling for negative tal under Negative tal.
Sådan udregner du akkumuleret profit i Excel
Hvordan laver man tegn i Excel?
Placer markøren på det sted i filen, hvor du vil indsætte symbolet. Gå til Indsæt>-symbol. Vælg et symbol, eller vælg Flere symboler.
Hvordan minusser man i Sheets?
Simpel subtraktion: Minus-formel: '–'
Den nok mest basale måde at subtrahere i Excel er ved at indtaste et minus i en formel. Dette gør du, som ved brug af andre formler, ved at indsætte '=' og herefter minus to værdier. Herefter vil resultatet på minus-stykket dukke op i cellen, hvor du indtaster formlen.
Hvordan låser man et tal i en formel i Excel?
Ved at indsætte et dollartegn ($) foran kolonne- og rækkenavne i en formel (f. eks. $A$1), kan du låse cellen og undgå, at referencerne ændrer sig, når du kopierer formlen til andre celler. Indholdet af cellen er ikke låst, og kan ændres, men referencen til cellen er den samme i alle kopier af formlen.
Hvordan henter man data fra et andet ark i Excel?
- Vælg Data > Hent data > fra fil > fra Excel-projektmappe.
- I dialogboksen Gennemse i Excel skal du søge efter eller skrive en sti til den fil, du vil forespørge på.
- Vælg Åbn.
Hvordan laver man divider tegn på computer?
På tastaturet skal du skrive + for at lægge til, - for at trække fra, * for at gange eller / for at dividere.
Hvordan trækker man 20% fra et beløb?
er 20% af de 100 kr. Så når du skal trække momsen fra på et beløb med moms, så skal du altså kun trække 20% fra: 100 kr. * (1 – 0,20) = 80 kr.
Hvad er 20% af 1500 kr.?
Læg procent til et tal
X udgør procentsatsen. Eksempel kunne være at man vil finde ud af hvad 1500 bliver, hvis man lægger 20% oveni. Bruger man samme formel som tidligere =1500*20% bliver resultatet 300.
Hvordan laver man udregning i Excel?
- Markér den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen.
- Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8.192 tegn), du vil bruge i beregningen. I vores eksempel skal du skrive =1+1. Bemærkninger!: ...
- Tryk på Enter (Windows) eller Enter (Mac).
Hvordan trækker man procent fra i Excel?
- Markér en tom celle.
- Skriv =(2425-2500)/2500, og tryk derefter på Enter. Resultatet er -0,03000.
- Markér den celle, der indeholder resultatet fra trin 2.
- På fanen Hjem skal du vælge . Resultatet er -3,00 %, hvilket er den procentvise nedgang i indtjeningen.
Hvordan indsætter man potens i Excel?
Den simpleste måde at skrive potenser og eksponenter på, er med cirkumfleks, dvs. dette tegn: ^. Har man således funktionen 5x, hvor x er indholdet i celle B2, bliver syntaxen så 5^(B2), og tilsvarende, er det indholdet i celle B2 der skal sættes i anden bliver syntaxen (B2)^2.
Hvordan skriver man formler i Excel?
- Markér en celle.
- Skriv lighedstegnet =.
- Skriv eller markér en celle, eller skriv en funktion, f. eks SUM.
- Angiv en operator, f. eks. ...
- Tryk på Enter for at få resultatet. Resultatet vises i cellen, men du kan altid se formlen i Formellinjen.
Hvordan refererer man til et andet ark i Excel?
Oprette en cellereference til et andet regneark
Du kan referere til de celler, der findes i andre regneark i den samme projektmappe, ved at føje navnet på regnearket efterfulgt af et udråbstegn (!) til starten af cellereferencen.
Hvordan slår man dato fra i Excel?
- Markér de celler , du vil angive tal i.
- Tryk på Ctrl +1 (1 i rækken af tal over QWERTY-tasterne) for at åbne Formatér celler.
- Vælg Tekst, og vælg derefter OK.
Hvordan kopierer man fra et Excel ark til et andet?
Markér de data, du vil kopiere, i Excel, og tryk derefter på Ctrl+C. Åbn det andet Office-program, klik på det sted, hvor du vil indsætte dataene, og tryk derefter på Ctrl+V.
Kan man låse ark i Excel?
Det betyder, at cellerne er parate til at blive låst, når du beskytter projektmappen eller regnearket. Under fanen Gennemse på båndet i gruppen Ændringer skal du vælge enten Beskyt ark eller Beskyt projektmappe og derefter anvende beskyttelse igen. Se Beskyt et regneark eller Beskyt en projektmappe.
Hvad gør F4 i Excel?
F4. Gentager den seneste handling i Excel, f. eks. formatering, indtastning af data eller sletning af celler.
Hvordan laver man dollar tegn på Windows?
'Alt Gr' + '4 ' giver normalt $ på samme måde som 'Alt Gr' +'2' giver @.
Hvordan trækker man tal fra hinanden i Excel?
Subtrahere tal i en celle
Hvis du vil udføre simpel subtraktion, skal du bruge den aritmetiske operator - (minustegn). Hvis du f. eks. angiver formlen =10-5 i en celle, vises 5 som resultatet i cellen.
Hvordan regner man i sheets?
Åbn et regneark i appen Google Sheets på din Android-telefon eller -tablet. Markér de celler, du vil beregne. Der vises en række med beregninger nederst på skærmen. Hvis du vil føje en beregning til en celle, skal du trække den hen til cellen.
Hvordan trækker man ned i Excel?
Markér cellen med formlen og de tilstødende celler, du vil udfylde. Klik på Hjem > Fyld, og vælg enten Ned, Højre, Op eller Venstre. Tastaturgenvej: Du kan også trykke på Ctrl+D for at udfylde formlen ned i en kolonne eller Ctrl+R for at udfylde formlen til højre i en række.