Hvis du vil lægge tallene i en kolonne eller række sammen, kan Excel gøre det for dig. Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, vælg Autosum på fanen Hjem, tryk på Enter, og så er du færdig.
Hvordan sammensætter man to celler i Excel?
- Markér to eller flere tilgrænsende celler, som du vil flette. ...
- På fanen Hjem skal du vælge Flet & Centrer og derefter Flet celler.
Hvad er sammenkædning?
Sammenkædning er en juridisk bestemmelse i Forligsmandsloven, som giver forligsmanden mulighed for at sammenkæde forhandlinger fra flere forskellige brancher og fagforbund til ét samlet mæglingsforslag.
Hvordan fletter man 2 kolonner i Excel?
Vælg Transformér > Flet kolonner. I dialogboksen Flet kolonner skal du angive en separator, der skal indsættes mellem hver flettet kolonne. Du kan vælge mellem foruddefinerede separatorværdier eller angive en brugerdefineret separatorværdi. Vælg OK.
Hvordan laver man grupperinger i Excel?
- Markér en celle i det celleområde, du vil oprette en disposition for.
- Gå til Data > Disposition > Gruppe > gruppe, og vælg derefter Automatisk disposition.
How to Link Cells in Different Excel Spreadsheets (In One or More Excel files)
Hvordan laver man flere linjer i en celle i Excel?
Hvis du vil starte en ny linje med tekst eller tilføje afstand mellem linjer eller afsnit med tekst i en regnearkscelle, skal du trykke på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift. Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift (eller markér cellen, og tryk på F2).
Hvordan laves en pivottabel i Excel?
- Markér de celler, som du vil oprette en pivottabel fra.
- Klik på Indsæt > Pivottabel.
- Brug Vælg en tabel eller et område under Vælg de data, du vil analysere.
- I Tabel/område skal du bekræfte celleområdet.
Hvordan lægger man sammen i Excel?
Hvis du vil lægge tallene i en kolonne eller række sammen, kan Excel gøre det for dig. Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, vælg Autosum på fanen Hjem, tryk på Enter, og så er du færdig. Når du vælger Autosum, indsætter Excel automatisk en formel (der bruger funktionen SUM) til at lægge tallene sammen.
Hvordan fletter man celler sammen i Excel?
- Markér de celler, du vil flette.
- På fanen Layout i tabellen skal du vælge Flet celler i gruppen Flet.
Hvordan laver man 2 kolonner i Word?
Sådan gør du: Start med at markere teksten, der skal inddeles i spalter/kolonner (Brug CTRL+A hvis du vil markere hele dokumentet) Vælg fanen "Sidelayout" og knappen "Spalter". Veælg herefter det antal spalter, du ønsker.
Hvordan fletter man 2 Excel ark?
Du kan flette (kombinere) rækker fra én tabel til en anden ved blot at indsætte dataene i de første tomme celler under måltabellen. Tabellen bliver større og større for at medtage de nye rækker.
Hvordan samler man tekst i Excel?
Skriv =SAMMENKÆDNING(. Markér den celle, du først vil kombinere. Brug kommaer til at adskille de celler, du kombinerer, brug anførselstegn til at tilføje mellemrum, kommaer, anden tekst eller og-tegnet (&) med den næste celle, du vil kombinere. =SAMMENKÆDNING(A2; " Familie").
Hvad betyder semikolon i Excel?
Brug semikolon til at adskille tilstødende tekstelementer. Eksempel: Excel viser =SAMMENKÆDE("Hej ""verden") som Hej"verden med et ekstra anførselstegn, fordi et semikolon mellem tekstargumenterne er udeladt.
Hvordan deler man en celle i 2 i Excel?
Opdel indholdet fra én celle i to eller flere celler
Markér den eller de celler, hvis indhold du ønsker at dele. Vigtigt!: Når du opdeler indholdet, overskrives indholdet i den næste celle til højre, så sørg for, at pladsen er tom der. Gå til Data > Dataværktøjer > Tekst til kolonner.
Hvordan lægger man tid sammen i Excel?
Addere tid
I celle B2 skal du skrive 6:45, og i celle B3 skal du skrive 9:30. Skriv = B2 + B3 i celle B4, og tryk derefter på Enter.
Hvordan laver man lopslag i Excel?
I sin simpleste form lyder funktionen LOPSLAG: =LOPSLAG(Det, du vil slå op, hvor du vil søge efter det, kolonnenummeret i det område, der indeholder den værdi, der skal returneres, returnerer et omtrentligt eller nøjagtigt match – angivet som 1/SAND eller 0/FALSK).
Hvordan henter man data fra et andet ark i Excel?
- Vælg Data > Hent data > fra fil > fra Excel-projektmappe.
- I dialogboksen Gennemse i Excel skal du søge efter eller skrive en sti til den fil, du vil forespørge på.
- Vælg Åbn.
Hvordan formaterer man celler i Excel?
- Markér cellerne med Excel-typografien.
- Højreklik på den anvendte typografi i Hjem > Celletypografier.
- Vælg Rediger > format for at ændre det, du ønsker.
Hvordan skriver man flere linjer i en celle i Excel?
- Dobbeltklik på den celle, hvor du vil indsætte et linjeskift.
- Klik på det sted, hvor du vil indsætte linjeskiftet.
- Tryk på Alt+Enter for at indsætte et linjeskift.
Hvordan finder man en sum?
Addition er en regneart, hvor man lægger tal sammen, så det giver en sum. Man bruger tegnet + (også kaldet et plustegn) mellem tallene til at vise, at de skal lægges sammen, fx 4 + 5. Selvom ordet plus egentlig dækker over selve tegnet +, kan man godt sige, at addition og plus er det samme.
Hvordan gentager man en formel i Excel?
For eksempel kan du formatere celler eller indsætte den samme formel i flere celler. Ved blot at bruge genvejen CTRL + Y kan du hurtigt gentage disse handlinger og spare tid i din arbejdsgang. Funktionaliteten fungerer også i forbindelse med 'Fortryd'-funktionen (CTRL + Z).
Hvordan indsætter man flere linjer i Excel?
Sådan indsætter du en enkelt række: Højreklik på hele rækken, hvorover du vil indsætte den nye række over, og vælg derefter Indsæt rækker. Sådan indsætter du flere rækker: Markér det samme antal rækker, hvorover du vil tilføje nye rækker. Højreklik på markeringen, og vælg derefter Indsæt rækker.
Hvad betyder pivottabel?
En pivottabel er et effektivt værktøj til at beregne, opsummere og analysere data, der gør det muligt at se sammenligninger, mønstre og tendenser i dataene. Pivottabeller fungerer lidt anderledes, afhængigt af hvilken platform du bruger til at køre Excel.
Hvordan laver man grupper i Excel?
Vælg Hjem > Gruppér efter. I dialogboksen Gruppér efter skal du vælge Avanceret for at vælge mere end én kolonne at gruppere efter. Hvis du vil tilføje en anden kolonne, skal du vælge Tilføj gruppering.
Hvordan laver man en tallinje i Excel?
- Markér den første celle i det område, du vil udfylde.
- Indtast startværdierne for serien.
- Indtast en værdi i den næste celle for at oprette et mønster. Tip!: Hvis du f. eks. ...
- Markér de celler, der indeholder startværdierne.
- Træk fyldhåndtag. hen over det område, du vil udfylde.