- På din computer skal du åbne et regneark i Google Sheets.
- Vælg de rækker, kolonner eller celler, der skal flettes.
- Øverst skal du klikke på Formatér. Flet celler og derefter vælge, hvordan cellerne skal flettes.
Hvordan flettes celler i Excel?
Flette celler
Vigtigt!: Sørg for, at kun én af cellerne i området indeholder data. Vælg Hjem > Flet og derefter Flet celler.
Hvordan laver man en brøk i Sheets?
- Markér de celler, du vil formatere.
- Klik på dialogboksstarteren ud for Tal under fanen Hjem.
- Klik på Brøk på listen Kategori.
- Klik på den brøkformattype, du vil bruge, på listen Type .
Hvordan lægger man sammen i sheets?
Markér en celle ud for de tal, du vil lægge sammen, vælg Autosum på fanen Hjem, tryk på Enter, og så er du færdig.
Hvordan kombinerer man celler i Excel?
Kombiner data med og-tegnet (&)
Markér den celle, du vil placere de kombinerede data i. Skriv =, og vælg derefter den første celle, der skal kombineres. Skriv &, og sæt anførselstegn rundt om et mellemrum.
Dansk Google Sheets tutorial #7 | Frys celler
Hvad er sammenkædning?
Sammenkædning er en juridisk bestemmelse i Forligsmandsloven, som giver forligsmanden mulighed for at sammenkæde forhandlinger fra flere forskellige brancher og fagforbund til ét samlet mæglingsforslag.
Hvordan fletter man 2 Excel ark?
Du kan flette (kombinere) rækker fra én tabel til en anden ved blot at indsætte dataene i de første tomme celler under måltabellen. Tabellen bliver større og større for at medtage de nye rækker.
Hvordan lægger man siden ned i Word?
Markér de sider elle afsnit, hvor du vil ændre sideretningen. Klik på SIDELAYOUT > dialogboksstarteren Sideopsætning. I feltet Sideopsætning under Retning skal du klikke på Stående eller Liggende.
Hvordan virker sum Hvis?
SUM. HVIS (engelsk: SUMIF) lægger de celler sammen, der er specificeret af et givent kriterium. Du kan således bruge funktionen til at summere værdier i et område, som opfylder de kriterier, som du angiver.
Hvordan laver man en beregning i Excel?
- Markér den celle i regnearket, hvor du vil angive formlen.
- Skriv = (lighedstegn) efterfulgt af de konstanter og operatorer (op til 8.192 tegn), du vil bruge i beregningen. I vores eksempel skal du skrive =1+1. Bemærkninger!: ...
- Tryk på Enter (Windows) eller Enter (Mac).
Hvordan laver man kvadratrod i Sheets?
- Klik inde i en celle i regnearket.
- Skriv =N^2 i cellen, hvor N er det tal, du vil beregne kvadratroden af. Hvis du vil indsætte kvadratroden af 5 i celle A1, skal du f. eks. skrive =5^2 i cellen.
- Tryk på Enter for at se resultatet. Tip!: Du kan også klikke i en anden celle for at få vist det beregnede resultat.
Hvordan får man sheets til at sætte tal i rækkefølge?
- På din computer skal du åbne et regneark i Google Sheets.
- Vælg en række eller kolonne, du vil fryse eller frigøre.
- Øverst skal du klikke på Vis. Frys.
- Vælg, hvor mange rækker eller kolonner, der skal fryses.
Hvordan laver man en brøk til et decimaltal?
På lommeregneren kan man omskrive en brøk til et decimaltal ved at dividere tælleren med nævneren. Herefter kan vi let omregne til procent ved at gange med 100. Man kan dog ofte gøre det uden lommeregner, hvis man ved hvordan man forlænger en brøk så man har 100 i nævneren.
Hvordan får man gitter tilbage i Excel?
Hvis du vil have vist gitterlinjerne, skal du klikke på fanen Vis i Excel, PowerPointeller Wordog derefter markere afkrydsningsfeltet Gitterlinjer.
Hvordan kopierer man fra et Excel ark til et andet?
Markér de data, du vil kopiere, i Excel, og tryk derefter på Ctrl+C. Åbn det andet Office-program, klik på det sted, hvor du vil indsætte dataene, og tryk derefter på Ctrl+V.
Kan man opdele en celle i Excel?
- Markér en eller flere celler, der skal opdeles.
- På fanen Layout i tabellen skal du vælge Opdel celler i gruppen Flet.
- Angiv det antal kolonner eller rækker, du vil opdele de markerede celler i.
Hvad er sumtegn?
Sigma (bogstav) (Σ σ ς) er et bogstav i det græske alfabet. Det store græske bogstav Σ bliver anvendt som symbol for summen af en række i matematik.
Hvis formler i Excel?
Funktionen HVIS er en af de mest populære funktioner i Excel, og den gør det muligt at foretage logiske sammenligninger mellem en værdi, og hvad du forventer. Så en HVIS-sætning kan have to resultater. Det første resultat er, hvis din sammenligning er Sand, det andet hvis din sammenligning er Falsk.
Hvad står sum for?
En sum er i matematik resultatet af en addition, fx 3+2=5 eller 1/2+1/4+1/8=7/8, der også kan skrives 3∑n=1(1/2)n=7/8.
Hvad betyder anker i Word?
ankeret angiver det afsnit, som objektet er tilknyttet. Vælg et billede, og vælg derefter ikonet Layoutindstillinger for at finde ud af, hvordan billedet indsættes.
Hvordan laver man 2 sider i Word?
- På fanen Vis skal du vælge. Side om side.
- Bladr gennem sider med fingeren, hvis du har en touchskærm, eller brug det vandrette rullepanel eller musehjulet til at bevæge dig gennem siderne.
Hvordan laver man 2 kolonner i Word?
Sådan gør du: Start med at markere teksten, der skal inddeles i spalter/kolonner (Brug CTRL+A hvis du vil markere hele dokumentet) Vælg fanen "Sidelayout" og knappen "Spalter". Veælg herefter det antal spalter, du ønsker.
Hvordan henter man data fra et andet ark i Excel?
- Vælg Data > Hent data > fra fil > fra Excel-projektmappe.
- I dialogboksen Gennemse i Excel skal du søge efter eller skrive en sti til den fil, du vil forespørge på.
- Vælg Åbn.
Hvordan laver man lopslag i Excel?
I sin simpleste form lyder funktionen LOPSLAG: =LOPSLAG(Det, du vil slå op, hvor du vil søge efter det, kolonnenummeret i det område, der indeholder den værdi, der skal returneres, returnerer et omtrentligt eller nøjagtigt match – angivet som 1/SAND eller 0/FALSK).
Hvordan trækker man 2 tal fra hinanden i Excel?
Subtrahere tal i en celle
Hvis du vil udføre simpel subtraktion, skal du bruge den aritmetiske operator - (minustegn). Hvis du f. eks. angiver formlen =10-5 i en celle, vises 5 som resultatet i cellen.