- Hent og åbn MitID appen.
- Tryk på menuen øverst på skærmen – tryk på Aktivér og herefter på Aktivér dit MitID.
- På skærmen 'Aktivér dit MitID' tryk på Næste.
- Tryk på Pas/ID-kort på skærmen 'Vælg, hvordan du vil fortsætte'.
- Følg herefter vejledningen til at bekræfte din identitet:
Hvordan låser jeg MitID op igen?
Hvis du fx taster din PIN-kode forkert for mange gange, bliver din MitID app midlertidigt spærret i en kort periode. Du kan kontakte MitID Support eller Borgerservice, hvis du har brug for hjælp til at åbne den igen.
Hvordan genåbner man MitID?
- Log på MitID.dk.
- Tryk på SE under 'Identifikationsmidler du kan aktivere'
- Scroll ned til 'Midlertidigt spærrede identifikationsmidler' og tryk på Genaktivér.
Hvordan åbner jeg MitID efter spærring?
Hvis din MitID chip er permanent spærret, kan du aktivere den igen. Det kan du gøre på to måder: Aktivér chippen ved at scanne dit pas/ID-kort i MitID appen. Aktivér chippen med en aktiveringskode, du får udleveret i Borgerservice.
Hvad gør man, når MitID er låst?
Hvis hele dit MitID har været spærret, kan du få det genaktiveret på Borgerservice. Du skal bestille en tid og huske gyldig legitimation for at bekræfte din identitet.
Sådan starter du forfra i livet - 7 uvurderlige tips
Hvordan får jeg MitID tilbage?
- Hent og åbn MitID appen.
- Tryk på menuen øverst på skærmen – tryk på Aktivér og herefter på Aktivér dit MitID.
- På skærmen 'Aktivér dit MitID' tryk på Næste.
- Tryk på Pas/ID-kort på skærmen 'Vælg, hvordan du vil fortsætte'.
- Følg herefter vejledningen til at bekræfte din identitet:
Hvor mange gange kan man taste forkert MitID?
Spærret adgangskode
Se hvordan på MitID.dk. Bemærk, Din adgangskode bliver spærret, hvis den bliver tastet forkert for mange gange. Adgangskode bliver spærret i en time, hvis du taster forkert tre gange. Taster du forkert yderligere tre gange, bliver din adgangskode permanent spærret, og du skal oprette en ny.
Hvorfor åbner MitID ikke?
Hvis der er steder, hvor du oplever, at 'Åbn MitID app' knappen ikke vises, skyldes det højst sandsynligt den måde, at siden har implementeret MitID på. Du kan i stedet logge på på en computer eller tablet, hvor skærmen er større.
Hvem kontakter man, når MitID ikke virker?
Hvor kan jeg få hjælp til MitID? Har du brug for hjælp til MitID, så kan du kontakte MitID support. Ring på telefon +45 33 98 00 10 eller skriv en besked.
Hvor mange forsøg har man til MitID?
Efter det tredje forkerte forsøg kan du ikke bruge din MitID kodeviser eller kodeoplæser til at godkende ind i en kort tidsperiode.
Hvorfor skal jeg aktivere MitID igen?
Har du tastet engangskoden fra skærmen forkert for mange gange, bliver din kodeviser eller kodeoplæser midlertidigt spærret, og du kan genaktivere den med en aktiveringskode. Du kan få en aktiveringskode til MitID kodeviseren og kodeoplæseren i Borgerservice.
Hvad gør man med MitID, når man skifter telefon?
- Åbn MitID appen på din gamle telefon eller tablet. ...
- Vælg Aktivér.
- Vælg Kopier dit MitID til en ny app.
- Læs informationen og tryk på Kom i gang.
- Indtast din PIN-kode eller benyt biometri (fingeraftryk/Touch ID/Face ID).
- Som et sikkerhedstiltag skal du vente 1 time, før du kan kopiere din MitID app.
Kan man nulstille sit MitID?
Der er forskellige måder, hvorpå du kan genaktivere din MitID app og dermed få adgang til at lave en ny PIN-kode. Genaktiver app med dit pas/ID-kort. Genaktiver app med hjælp fra MitID Support, der sender dig en midlertidig PIN-kode på SMS. Genaktiver app i Borgerservice, der giver dig en midlertidig PIN-kode.
Hvordan genaktiverer jeg mit MitID?
Hvis du bruger MitID appen og har glemt koden til appen, eller hvis appen er blevet spærret fx fordi du har tastet din pinkode forkert for mange gange, så skal du have genaktiveret appen. Du kan enten genaktivere din MitID app inde i appen ved at bruge dit gyldige danske pas eller ved hjælp af en midlertidig pinkode.
Hvorfor kan jeg ikke logge på med MitID?
Hvis du kan logge på din netbank med MitID men ikke på e-Boks, kan det skyldes, at du ikke har knyttet en offentlig signatur til dit MitID. Dette er et krav, hvis du ønsker at benytte dit MitID til andet end din bank.
Er MitID lukket?
Den 28. maj 2024 bliver der lukket ned for en gammel version af MitID-appen. En version der mangler en række sikkerhedsmæssige opdateringer. Det betyder, at brugere af ældre enheder vil opleve, at deres MitID-app forsvinder på denne dato.
Hvordan får jeg låst MitID op?
Ny adgangskode fra MitID Support add remove
Du skal oplyse dit pas- eller kørekortnummer (gyldigt dansk/grønlandsk pas eller kørekort) og derudover svare på en række spørgsmål baseret på dine oplysninger i CPR-registret. Herefter får du tilsendt en aktiveringskode, som du skal bruge til at lave en ny adgangskode.
Hvad skal jeg gøre, når MitID ikke virker?
Hvis du har en defekt MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip, kan du få den ombyttet til en ny. Gå til 'Bestil fysisk identifikationsmiddel' på MitID.dk. Klik på Vælg kodeviser, Vælg kodeoplæser eller Vælg chip alt efter, hvad du vil ombytte.
Kan Borgerservice hjælpe med MitID?
Har du brug for hjælp, kan du kontakte MitID support på 33 98 00 10 eller bestille tid og få hjælp til at ændre dit bruger-ID i Borgerservice.
Hvem kontakter man, hvis MitID ikke virker?
Har du brug for hjælp til MitID? Find hjælpen her. Kontakt MitID Support på +45 33 98 00 10 eller skriv til os.
Hvordan åbner jeg MitID?
Aktivér MitID app med aktiveringskode
Når du har hentet MitID appen til din telefon eller tablet, kan du aktivere appen med en aktiveringskode, du får i Borgerservice. Åbn din MitID app. Åbn menuen øverst på skærmen. Tryk på Aktivér og herefter på Aktivér dit MitID.
Hvornår virker MitID igen?
En væsentlig, nyere opdatering er eksempelvis scanning af QR-kode, hvis man godkender med MitID på computeren, som blev indført i juni 2023 for at mindske risikoen for svindel. Disse vigtige sikkerhedsmæssige forbedringer er ikke indeholdt i den gamle version af MitID appen, som derfor udfases den 28. maj 2024.
Hvordan åbner jeg spærret MitID?
Hvis du har spærret hele dit MitID, skal du på Borgerservice for at genaktivere det. Hvis du har spærret din MitID app, kodeviser, kodeoplæser eller chip, kan du genaktivere eller få en ny.
Hvorfor melder MitID fejl?
Du kan opleve fejl ved login med MitID, hvis du har et privat MitID, hvor der er et MitID Erhverv tilknyttet, og dette ikke er opsat helt korrekt. Du kan undersøge din opsætning ved at kontakte MitID-support her. Læs her for mere information om MitID Erhverv. Du kan modtage en fejlkode MI000.
Hvor finder jeg min adgangskode til MitID?
- Log på MitID.dk med MitID app.
- Find feltet Adgangskode og klik på Rediger adgangskode.