Nye tal fra Dansk Erhverv viser, at 37 procent af danskerne følger virksomheder eller influencers på sociale medier. Det er en lille fremgang fra sidste år, hvor tallet var 34. Fremgangen er især båret af de unge, hvor andelen, der følger virksomheder og influencers, er steget fra 57 procent til 67 procent.
Hvor mange er influencers i Danmark?
Det samlede antal macroinfluencers i DK er 801 200 posts (markeret som reklame) 93 danske Instagrambrugere 01.07.2130.09.21.
Hvad tjener en influencer med 100.000 følgere?
Mikro-influencere (6.000-10.000 følgere) kan tjene i gennemsnit 88 dollars pr. opslag. Influencere med over 100.000 følgere kan forvente at tjene 10 $ pr. 1.000 følgere, de tjener efter.
Hvor mange følgere skal man have for at være influencer?
Der findes som sådan ikke en nedre grænse for, hvor få følgere du skal have på Instagram for at kunne tjene penge, men du skal have min. 5.000 følgere for at være micro influencer hos Make Influence. Der er heller ikke regler om, at du kan have for mange følgere.
Hvor mange unge bliver påvirket af influencers?
Kilde: Verian for UNICEF Danmark. Undersøgelsen understreger, at børn og unge i høj grad betragter influencere som forbilleder i deres liv. Som nævnt er knap halvdelen (47 pct.) af børn og unge blevet inspireret til at ændre vaner efter at have fulgt en influencer.
Hvad er en influencer?
Hvorfor følger folk influencere?
Influencere har typisk mange følgere, og mange mennesker identificerer sig med dem. Derfor kan de komme tættere på forbrugerne og reklamere på en mere ”troværdig” måde.
Hvem bliver mest påvirket af sociale medier?
Gruppen, der bruger mest daglig tid på sociale medier, er de 13-17-årige piger med 3 timer og 34 minutter. Ud over pigerne er børn og unge med mindre selvkontrol blandt de mest udfordrede. De oplever en større grad af fastholdelse og har flere symptomer på afhængighed end andre børn og unge.
Hvad koster 1000 følgere på Instagram?
Det koster mellem 1 og 5 kroner at nå 1000 personer på Instagram. Dette kaldes Cost per Mille, CPM.
Hvad tjener danske influencere?
Og selvom det er de færreste influencere, der vil – eller må – sige noget om, hvor meget de tjener, kan hun løfte sløret for, hvor mange penge der er i de korte internetreklamer. »De store influenter i Danmark tjener omkring 300.000 kroner om måneden i gennemsnit,« fortæller hun i 'Stories for millioner'.
Kan man leve af at være influencer?
Er det realistisk at leve af at være influencer? Ja, mange har formået at gøre influencer-arbejde til deres fuldtidsbeskæftigelse. Men husk, det er ikke en mulighed for de fleste uden hårdt arbejde og dedikation.
Hvad koster en micro-influencer?
Hvis du udelukkende vil samarbejde med mikro influencers, som eksempelvis har mellem 2.000-15.000 følgere, kan du komme langt med et budget på bare 10.000 kr. Et prisoverslag, for en mikro influencer med 5.000 følgere kunne eks. lyde på: 2.000 kr.
Hvor meget tjener man på 1000 visninger?
Prisen kan variere væsentligt, men YouTubes gennemsnitlige CPM (cost per mille) ligger typisk på omkring 1-4 krone pr. 1000 visninger. Det betyder, at du kan forvente at tjene omkring 10-40 kroner med 10.000 visninger med annoncer indarbejdet.
Hvad er en god engagement rate på Instagram?
Engagement rates på 3-5% er set som middel til god.
Hvem tjener flest penge på Instagram?
Cristiano Ronaldo: Med over 632 millioner følgere tjener han omkring 22,6 millioner kroner pr. sponsoreret indlæg. Han er en globalt anerkendt fodboldspiller.
Hvad kendetegner en god eller dårlig influencer?
En influencer har en stor eller engageret følgerskare på sociale medier. De skaber regelmæssigt indhold, der er relevant for deres niche. Deres mening og anbefalinger har stor indflydelse på deres følgeres beslutninger. De samarbejder ofte med brands for at promovere produkter eller tjenester.
Hvor mange danskere lever af at være influencer?
Nye tal fra Dansk Erhverv viser, at 37 procent af danskerne følger virksomheder eller influencers på sociale medier. Det er en lille fremgang fra sidste år, hvor tallet var 34.
Hvad tjener Jas og Mika?
Lønnen lyder på 1.327.579 kroner, og den er fordelt på tre medarbejdere i virksomheden. Hvis alle får lige meget, betyder det, at de tre har tjent 36.877 kroner om måneden. Kigger man i Jasmins og Mikas personlige holdingselskaber, står det klart, at der er én, der tjener langt flere penge end den anden.
Hvor meget tjener Mathilde Gøhler på Instagram?
Sidste år gjorde en af Danmarks største influencers, Mathilde Gøhler, dog en undtagelse og gav et lille indblik i, hvor mange penge hun tjente, da hun startede op som influencer. Det skete i et interview med Børsen. Annonce: 25.000 kroner for at poste et enkelt opslag på Instagram.
Hvad koster en reel?
- Pris: 6.250 kr.
- 3 timers optagelse.
- 1 videograf.
- Redigering af optagelserne.
- 4 reels færdigredigeret med musik.
- Levering af færdigt materiale på WeTransfer.
- Ekstra reels 625 kr.
Kan man tjene penge på Instagram i Danmark?
Du kan tjene penge på dit indhold på Facebook og Instagram. Følgere og fans kan udtrykke deres støtte ved at bidrage til dine indtægter. Der er flere Meta-teknologier, som kan hjælpe dig med at tjene penge på dit indhold på Facebook og Instagram.
Hvem er den person med flest følgere på Instagram?
Cristiano Ronaldo: 261 millioner følgere på Instagram
På førstepladsen finder vi ingen ringere end Cristiano Ronaldo med 261 millioner følgere.
Hvilket land bruger mest sociale medier?
Danmark er det land i EU, hvor befolkningen bruger sociale medier mest. Sådan lyder det fra Danmarks Statistik i en pressemeddelelse. 91 procent af danskerne brugte sociale medier i starten af 2023. Det er seks procentpoint højere end i 2022, hvor andelen var på 85 procent.
Kan man få depression af sociale medier?
Et nyt studie fra Statens Institut for Folkesundhed viser, at 2,3 procent af de deltagende danskere i alderen 16-64 år er afhængige af sociale medier, hvilket var forbundet med øget risiko for depression, ensomhed, dårligere mental sundhed og en mindre social omgangskreds.
Hvor mange bliver digitalt mobbet i Danmark?
I den svarer 69 procent af børn og unge mellem 9 og 17 år – svarende til to ud af tre – at de har oplevet mindst én digital krænkelse eller noget andet ubehageligt online inden for det seneste år. Det er en markant stigning siden 2021, hvor Red Barnet senest undersøgte omfanget, og tallet var 42 procent.