Salgstrappens 5 trin Salgstrappen består af: Indledning, behovsanalyse, præsentation, indvendinger og afslutning.
Hvilke faser indgår i salgstrappen?
- Indledning: Åbning af selve mødet.
- Behovsafdækning: Find ud af kundens behov.
- Argumentation: Præsenter dit produkt gennem udbytter og værdi.
- Indvendinger: Behandl kundens indvendinger til din produktpræsentation.
- Afslutning: Luk ordren og afslutning af mødet.
Hvad er salgsprocessen?
Hvad er en salgsproces? En salgsproces er en række gentagne trin, som en sælger skal igennem for at tage en potentiel køber fra den indledende fase til en lukket salgsaftale. Kort sagt er det den potentielle kundes rejse, fra de oplever et behov for et produkt, til de foretager selve købet.
Hvilke tre overordnede trin opdeler salgstrappen et salg i?
- Det forberedende salg.
- Det gennemførende salg og.
- Det afsluttende salg.
Hvad er salgstrappen?
Salgstrappen er en strategisk model, der bruges til at guide potentielle kunder fra interesse til køb. Modellen består af en række trin eller faser, som kunderne går igennem i købsprocessen, og som hjælper virksomheder med at styre og optimere deres salgsindsats.
Salgstrappen | Derfor skal du mestre salgstrappens 5 trin | Salgstræning | Salgsledelse| Salgskursus
Hvad er en hovedtrappe?
En hovedtrappe er ofte den betegnelse, der bliver brugt, når vi taler om den vigtigste trappe i huset eller i ejendommen. Hovedtrappen kan være trappen fra vejen op til hoveddøren, trappen i ejendommens opgang eller trappen i villaen, der fører op til 1. sal m.m.
Hvad er efu-modellen?
EFU står for: egenskab, fordel og udbytte
I alt sin ”enkelthed” handler EFU grundlæggende om at oversætte egenskaber og tekniske begreber til et sprog, som kunden forstår, og som samtidigt også beskriver udbyttet og værdien for kunden.
Hvad er plussalg?
Sælgerens muligheder for at påvirke kunderne afhænger meget af betjeningsformen i butikken. I fx en ostebutik med diskbetjening er mersalg (også kaldet plussalg) oplagt, da sælger jo allerede har kontakt til kunden.
Hvordan bliver man en bedre sælger?
- Gode evner til at lytte. ...
- Tænker på værdiskabelse. ...
- Tilpasser sig til kundens behov. ...
- Laver et grundigt baggrundstjek før salget. ...
- Samarbejder med forskellige roller i virksomheden. ...
- Deler nye og langsigtede tendenser. ...
- Udnytter den nyeste teknologi. ...
- Salgsfunktionen er i konstant forbedring.
Hvordan laver man en behovsanalyse?
- Identificer den aktuelle situation. ...
- Analyser den aktuelle situation. ...
- Identificer den ønskede tilstand. ...
- Byg en bro mellem den nuværende tilstand og den ønskede tilstand. ...
- Hvad skal der til, for at forandringen bliver en realitet? ...
- Fremlæg dit forslag.
Hvad er en salgsplan?
En salgsplan beskriver, hvordan du vil opnå salg i din virksomhed, og hvor meget du forventer at sælge. Planen er dynamisk og fleksibel, uden en fast størrelse; den skal løbende tilpasses til markedet, så du forbliver relevant for din målgruppe.
Hvad er et salgskoncept?
Salgskonceptet er virksomheden måde at omsætte intentioner til den rette eksekvering og det lykkedes sjældent første gang. Salgskonceptet er et andet ord for den salgstaktik som virksomheden anvender til at åbne nye markeder, eller vinde de eksisterende.
Hvad er en salgsstrategi?
En salgsstrategi er en langsigtet plan for at øge salget. Mulige strategiske mål kan være at sælge til nye kunder, at øge antallet af returnerende kunder eller at skabe mersalg til eksisterende kunder. “Strategi” kan forstås som vejen til målet og ”salgsstrategi” kan på lignende måde beskrives som vejen til kunden.
Hvad er salgets faser?
De 4 faser i salgsteknikken er:
Forberedelse af salget. Åbning af salget. Afslutning af salget. Vedligeholdelse af salget.
Hvad er salgstræning?
Salgstræning handler om hvilke redskaber, du kan tage i tage i brug for at etablere en salgskultur i din virksomhed og udvikle dine sælgeres menneskelige potentiale. Nøglen til succes som virksomhed er at gøre mere for mennesker end nogen anden virksomhed gør, og at forstå dine kunder bedre, end de selv forstår.
Hvad skal en sælger have i løn?
Flere forskellige faktorer kan påvirke en sælgers løn. Men overordnet set anslår man, at en nyuddannet sælger vil kunne opnå en startløn på cirka 27.000 kroner om måneden før skat. Gennemsnitslønnen for en sælger i Danmark ligger til sammenligning på cirka 31.000 kroner om måneden før skat.
Hvad skal en god sælger kunne?
De bedste sælgere møder deres kunder med oprigtig spørgelyst, interesse og nysgerrighed. Topsælgeren ved, at der er 3-4 rigtig gode spørgsmål, der kan få kunden til at åbne sig, men de spørgsmål er aldrig de samme, og de handler sjældent direkte om det produkt, sælgeren ønsker at sælge.
Hvordan øger man salget?
- Afsæt tid til salget. Går dagene med drift og eksisterende kunder? ...
- Kvalificér dine kunder. ...
- Sæt mål for salgsarbejdet. ...
- Få struktur på dine kundedata og -aftaler. ...
- Skab værdi for din kunde. ...
- Bed om ordren. ...
- Vær ægte. ...
- Følg op.
Hvordan laver man mersalg?
Nøglen til at blive god til MERsalg er at kunne se og høre kundens behov. Når du først har lært at ”få øje på” og “lytte dig til” kundens behov, så er det svært at holde salget nede. Start derfor med at lære at være opmærksom og lytte til dine kunder. På den måde kan du bedre hjælpe dem med at få det, de ønsker sig.
Hvad er forskellen på opsalg og mersalg?
Inden for salg og marketing findes der et begreb, der hedder mersalg. Mersalg, eller opsalg, er en strategi, der f. eks. opmuntrer eksisterende kunder til enten at købe yderligere produkter/tjenester eller opmuntre dem til at opgradere til en nyere og udvidet version af deres eksisterende produkter/tjenester.
Hvordan får man kunder til at købe mere?
Mersalg er kunsten at få dine kunder til at købe mere, end de oprindeligt havde planlagt. Det handler ikke om at presse eller manipulere, men derimod handler det om at skabe værdi for dine kunder ved at foreslå relevante tilføjelser eller produkter til deres køb.
Hvad er laer-modellen?
LAER-modellen er en simpel metode til indvendingsbehandling, som kan bruges næsten uanset hvad du sælger. LAER-modellen handler om, hvordan du som sælger kan håndtere og bearbejde kundernes indvendinger samt hvordan du bedst præsenterer dine løsninger for dem.
Hvad er bala?
BALA består af fire trin, som er: 1️⃣ Behov – Start med at stille åbne spørgsmål for at finde frem til behovet. 2️⃣ Accept – Få en accept på, at du har forstået kundens behov/problem med et lukket spørgsmål. 3️⃣ Løsning – Præsentér løsningen på kundens behov/problem.
Hvordan laver man en efu?
- E = egenskaber. Reklamen viser, hvad produktet kan eller hvad det indeholder. ...
- F = fordele. Reklamen viser fordelene ved dette produkt. ...
- U = udbytte. Reklamen viser, hvad får man ud af disse fordele?
Hvad er en spindeltrappe?
Hvad er en Spindeltrappe? En spindeltrappe er en pladsbesparende birums trappe, der kræver meget lidt plads. En spindeltrappe er typisk mere stejl end en tilsvarende kvartsving - og ligeløbstrapper.