Digital Post-supporten hjælpe dig med at finde information om og bruge Digital Post på borger.dk og Digital Post-appen. Du kan få hjælp via telefon, kontaktformular og skærmdeling (browserassist) på borger.dk.
Hvor kan jeg få hjælp til min e-Boks?
Kontakt e-Boks brugersupport
Eller har du behov for hjælp til din private e-Boks? Så kan du kontakte vores brugersupport, hvor en af vores dygtige medarbejdere sidder klar til at hjælpe dig bedst muligt. Du kan også gøre brug af vores selvbetjeningsportal, hvor du finder svar på ofte stillede spørgsmål.
Hvad gør man, hvis e-Boks ikke virker?
Hvis du oplever udfordringer med at logge ind på e-Boks app, kan det hjælpe at slette appen og installere den igen. Hvis det ikke virker skal man lave en komplet nulstilling af mobiladgang.
Kan man kontakte en e-Boks?
Har du brug for hjælp til Digital Post, kan du ringe til telefon: 33 98 00 33.
Kan ikke komme på e-Boks med MitID.?
Hvis du kan logge på din netbank med MitID men ikke på e-Boks, kan det skyldes, at du ikke har knyttet en offentlig signatur til dit MitID. Dette er et krav, hvis du ønsker at benytte dit MitID til andet end din bank.
Sådan giver du andre adgang til din eBoks
Hvorfor kan jeg ikke logge ind med MitID?
Sørg for at tjekke, at du indtaster dine oplysninger korrekt. Udløbet eller spærret MitID: Hvis dit MitID er udløbet eller af sikkerhedsmæssige årsager er blevet spærret, vil du ikke kunne bruge det til at logge ind på e-Boks. Kontakt Duka for at få hjælp til at genaktivere eller forny dit MitID.
Hvordan får jeg adgang til en e-Boks?
- Åbn e-Boks app'en og tryk på 'Log på'.
- Tryk på 'Log på med NemID'.
- Indtast efterfølgende dit cpr nr. ...
- Du får nu mulighed vælge om du vil logge ind med mobiladgang.
- Dette gør du ved at indtaste din adgangskode, og derefter trykke på 'Fortsæt'.
Hvor finder jeg aktiveringskoden til e-Boks?
Adgangskode og aktiveringskode finder du i din digitale postkasse hos e-Boks under indstillinger.
Kan man ringe til Borgerservice?
Du får svar på din skriftlige henvendelse inden for 10 arbejdsdage. Har du behov for en hurtigere afklaring, har du to muligheder: Ring til Borgerservice på 33 66 33 66. Bestil tid til personligt møde i Borgerservice.
Hvornår lukker e-Boks?
Derfor er den tidligere løsning til Digital Post blevet udskiftet med en ny den 21. marts 2022. Det er sket som en del af fremtidssikringen af Digital Post, som er blevet til i et samarbejde mellem Digitaliseringsstyrelsen, KL og Danske Regioner.
Hvordan opdaterer jeg en e-Boks?
Det kan du gøre som borger: Opdater e-Boks-app eller Digital Post-app i Play Butik eller App Store. Læs brevene på e-Boks' hjemmeside på en PC. Læs på Borger.dk på en PC.
Hvad sker der med e-Boks i dag?
e-Boks er her fortsat både i perioden op til den nye offentlige Digital Post-løsning lanceres og efter, hvor vi forventer at blive kommerciel visningsklient. Det betyder, at alle danskere vil kunne læse deres post i e-Boks både fra det offentlige og fra private virksomheder, som de gør det i dag.
Hvorfor kan jeg ikke se post fra det offentlige i e-Boks?
Man skal give samtykke til, at man vil kunne se sin offentlige digitale post på e-Boks via vores visningsklient efter den nye offentlige Digitale Post-løsning gik i luften i 2022. Hvis man ikke giver samtykke vil man ikke kunne se post fra det offentlige på sin e-Boks.
Hvad gør man, når en e-Boks ikke virker?
- Forsøg i et inkognitovindue. Til at starte med vil vi anbefale, at du åbner et inkognitovindue og forsøger at logge ind der. ...
- Forsøg i en anden browser. Vi vil også anbefale, at du forsøger at logge ind via en anden browser. ...
- Nulstilling af din browser. ...
- Bogmærke - Fejlkode 790202. ...
- MitID spærret eller udløbet.
Hvordan får jeg adgang til afdødes MitID?
Så hvis man råder over den afdødes MitID mister man altså også adgangen. Et familiemedlem kan, hvis denne er udpeget som bobestyrer (af Skifteretten), søge adgang til postkassen. Det at søge adgang sker i Rettighedsportalen for Digital Post (men det kan altså først ske efter at man er udpeget som Bobestyrer).
Hvem er rettighedsadministrator?
En rettighed i MitID Erhverv er en adgang eller ret til at udføre bestemte opgaver i en digital selvbetjening, fx ret til at søge om refusion i NemRefusion. Det er en organisationsadministrator, der opretter brugergrupper. Det er en rettighedsadministrator, der kan administrere brugerne i brugergrupperne.
Kan man møde op i Borgerservice uden en tid?
Når du skal besøge kommunens borgerservice, skal du bestille tid på forhånd. Du kan også aflyse din tid, og du kan bestille tid til at blive ringet op.
Hvad hjælper Borgerservice med?
Vi kan hjælpe med pas, kørekort, MitID, flytning, pension, SKAT, boligstøtte, vielse og mere.
Hvordan skifter jeg adresse?
Du kan sende en flyttemeddelelse til kommunen via selvbetjeningsløsningen 'Anmeld flytning til folkeregistret'. PostNord får automatisk besked om din nye adresse. Meddel selv adresseændring til dine øvrige kontakter.
Hvem kan hjælpe med e-Boks?
Digital Post-supporten hjælpe dig med at finde information om og bruge Digital Post på borger.dk og Digital Post-appen. Du kan få hjælp via telefon, kontaktformular og skærmdeling (browserassist) på borger.dk.
Kan man komme på e-Boks uden MitID?
Måske har du tidligere hjulpet et ældre familiemedlem med NemID eller MitID, fordi de har svært ved selv at logge ind for fx at tjekke netbank, læse breve i e-Boks og lignende. Men faktisk er reglerne sådan, at du ikke må logge ind med andres MitID – heller ikke selv om du gør det i en god mening for at hjælpe.
Hvordan finder jeg min kode til e-Boks?
- Start med at åbne e-Boks appen på din mobil eller tablet.
- Tryk på din bruger i midten af skærmen, som hvis du skulle logge ind.
- Tryk på 'Glemt adgangskode' som findes i øverste højre hjørne.
- Nu skal du trykke på 'Log på med MitID' og logge ind med dit MitID.
Hvordan får man rettigheder til e-Boks?
- Log ind på e-Boks via e-Boks.dk.
- Klik på 'Menu' (cirkel 1).
- Vælg 'Adgange' under 'Indstillinger' (cirkel 2).
- Tryk på knappen 'Giv andre adgang' (cirkel 3).
- Nu skal du indtaste en række oplysninger. ...
- Tryk herefter på knappen 'Næste'.
Hvem administrerer e-Boks?
Hvem ejer e-Boks? e-Boks er et aktieselskab, der er ejet ligeligt af PostNord A/S og Nets Denmark A/S. I bestyrelsen sidder to personer fra PostNord og to fra Nets.
Hvordan får jeg læseadgang til e-Boks?
- Log ind på Digital Post på borger.dk med dit MitID.
- Klik på "Menu" og vælg "Læse- og skriveadgang".
- Klik på "Giv andre adgang" for at oprette en læseadgang eller en læse- og skriveadgang.
- Udfyld fornavn, efternavn og CPR-nummer på den person, du ønsker at give adgang til. ...
- Afslut ved at klikke på ”Send”.