Ifølge dansk lovgivning er det sælgerens ansvar, at varen når frem til dig. Hvis pakken bliver leveret til en forkert adresse, er forsinket, eller går i stykker under transporten, er det derfor webshoppen, der skal sørge for en erstatning eller sende en ny vare til dig.
Hvem skal efterlyse en pakke?
Hvis en pakke går tabt eller bliver beskadiget under levering, er det afsenderens ansvar. Det betyder, at du som afsender skal kompensere for eventuelle økonomiske tab eller erstatte kundens vare med en ny. Dette gælder uanset om leveringen sker gennem en transportør eller du selv står for distributionen.
Hvem skal betale, hvis en pakke forsvinder?
Forsvinder varen, før den bliver leveret til dig, skal du ikke betale for den. Det er sælgeren, der har risikoen for varen, indtil du får den leveret.
Hvor kommer min pakke hen, hvis jeg ikke er hjemme?
Er du ikke hjemme til at modtage din forsendelse, og er den for stor til din postkasse, lægger vi den til afhentning i en PostNord Pakkeshop.
Hvad gør man, hvis ens pakke er blevet stjålet?
Du kan anmelde tyveri fra personer, køretøjer o.l. digitalt her på siden. Men ring 112, hvis gerningsmanden forsat er til stede, eller lige er flygtet. Ring 114, hvis: Du blev udsat for vold, eller på anden måde følte dig truet til at aflevere det stjålne (røveri)
Jeg købte flere af Postnords mistede pakker
Hvem har ansvaret for min pakke?
Ifølge dansk lovgivning er det sælgerens ansvar, at varen når frem til dig. Hvis pakken bliver leveret til en forkert adresse, er forsinket, eller går i stykker under transporten, er det derfor webshoppen, der skal sørge for en erstatning eller sende en ny vare til dig.
Hvad gør jeg, hvis min pakke er væk?
Hvis køberen påstår, at han eller hun ikke har modtaget varen, er det sælgeren, der skal bevise, at varen er blevet leveret. Hvis sælgeren ikke kan bevise det, skal sælgeren levere en ny vare eller tilbagebetale købesummen til køberen. Der står ikke noget i købeloven om, hvordan sælgeren skal løfte bevisbyrden.
Hvad gør GLS med pakken, hvis man ikke er hjemme?
Hvis du ikke er hjemme, når vi kommer forbi, kører vi din pakke til en PakkeShop tæt på dig. Vi kan ikke levere pakken igen. Du får besked om hvor du kan hente din pakke på mail og/eller sms, så snart den er klar til udlevering i PakkeShoppen, senere samme dag.
Hvad gør man, hvis man modtager en andens pakke?
Når der ligger en pakke eller et brev til dig på posthuset, skal du medbringe både anmeldelsen/brevet/SMS og gyldigt ID for at få pakken eller brevet udleveret. Hvis en anden skal hente pakken eller brevet for dig, skal du skrive en fuldmagt til vedkommende.
Hvad gør jeg, hvis min pakke er udleveret til en anden?
Hvis din pakke er afleveret i en pakkeshop, skal han eller hun oplyse pakkenummeret og fremvise gyldig ID og en fuldmagt, som er underskrevet af dig. Du kan hente en fuldmagt her.
Hvem bærer risikoen, hvis posten ikke kommer frem?
Hvis mødeindkaldelsen ikke kommer frem (inden mødet), og borgeren derfor ikke kommer til mødet, risikerer borgeren nemlig, at kommunen træffer afgørelse om, at borgeren ikke længere er berettiget til kontanthjælp eller sygedagpenge. Ombudsmanden behandler mange sager om forsinket eller udeblevet post fra myndigheder.
Hvad sker der, hvis GLS mister min pakke?
Ved forsinkelse erstatter GLS kun fragtprisen for den forsinkede pakke. GLS erstatter kun ved forsinkelser på mere end 10 hverdage fra den forventede leveringsdato.
Hvad gør man, hvis man ikke får sine varer?
Du skal under alle omstændigheder klage skriftligt og hurtigst muligt til sælgeren. Har du betalt med betalings- eller kreditkort, kan du måske få dine penge tilbage gennem din bank – også kaldet charge back. Før du kontakter din bank, skal du have forsøgt at få sælgeren til at levere din vare.
Hvad gør jeg, hvis PostNord mister min pakke?
Står din pakke som afleveret/udleveret i PostNord appen eller i TrackTrace på postnord.dk, men har du ikke modtaget pakken, så kontakt os via chat i appen eller via vores kontaktformular.
Hvad gør jeg, hvis min pakke ikke er kommet med DAO?
- Ring til os. Du kan ringe til os på telefon. 72 33 08 50. Åbningstider. ...
- Pakker. Du er velkommen til at skrive til os på [email protected]. Oplys gerne dit 20-cifrede pakkenummer, så vi kan hjælpe dig hurtigst muligt. ...
- Aviser, breve & magasiner. Skriv til os på [email protected].
Hvor mange pakker mister PostNord?
Derfor burde han være lykkelig over nye tal fra PostNord Danmark, som viser, at antallet af pakker faldt med 67 % fra 2019 til 2020. 4,6 mio. pakker registrerede PostNord i 2020.
Hvad gør man, hvis man modtager en pakke, man ikke har bestilt?
Hvis du modtager pakker, du ikke har bestilt, er du ikke forpligtet til at returnere pakkerne. Det kan dog være en god idé at skrive til den erhvervsdrivende og oplyse, at du har modtaget en uanmodet pakke, som kan afhentes på din adresse.
Hvad skal man gøre, hvis man modtager en andens post?
Hvis vi har leveret en andens post på din adresse, så må du meget undskylde. Det er selvfølgelig ikke i orden. Er der tale om breve, så er det en stor hjælp, hvis du vil tjekke, om det er PostNord, brevene er sendt med, og putte dem i en af de røde postkasser.
Hvad sker der, hvis jeg nægter at modtage en pakke?
Forsendelsen vil blive returneret til afsender. Bliver forsendelsen leveret til din adresse, kan du fortælle buddet, at du nægter modtagelse. Er forsendelsen stillet på din adresse uden kvittering, kan du tage forsendelsen med til en PostNord Pakkeshop og nægte modtagelse. Forsendelsen skal være uåbnet.
Kan man kontakte GLS?
Du kan kontakte GLS kundeservice ved at ringe til os på 76 33 11 11.
Hvad sker der med uafhentede pakker GLS?
Uafhentede pakker i GLS Pakkeshop
Din pakke kan afhentes inden for 7 kalenderdage i den GLS pakkeshop, du har bestilt pakken til. Hvis du ikke henter din pakke i tide, bliver den returneret til os. Hvis en uafhentet pakke ikke ønskes gensendt, så behandles denne som en returforsendelse der koster 49 kr.
Hvornår bliver en pakke sendt retur?
Husk at pakker leveret til postbutikker eller pakkebokse ligger i syv dage, før de sendes retur igen. Hjemmelevering med PostNord (MyPack Home) sker kun mandag-fredag.
Hvor meget erstatter DAO?
8.2 dao's ansvar er begrænset til følgende: 8.2.1 dao erstatter bortkomst eller beskadigelse af pakkens indhold med erstatning af pakkens dokumenterede værdi, dog maks. op til 2.500 kr. pr. pakke ekskl.
Hvor mange pakker bliver væk?
Post Danmark fyrede sidste år 18 medarbejdere for at stjæle pakker og overvåger de ansatte nøje. Alligevel når 50.000 forsendelser aldrig frem. Vi gør alt, hvad vi kan, siger Post Danmark. Hvert år forsvinder omkring 50.000 pakker eller breve undervejs fra afsender til modtager.
Hvad sker der, hvis DAO mister ens pakke?
Procedure for bortkomst eller beskadiget pakke for dao
Al kommunikation skal ske direkte mellem dig som afsender og dao. Find daos kontaktoplysninger her. Efter at dao har behandlet sagen, udbetaler de evt. erstatning direkte til dig.