Husk også at få spærret din MobilePay. Du skal blot ringe til os på 70 80 39 00, så hjælper vi dig.
Hvordan ringer man til MobilePay?
Du kan starte en chat ved at trykke på chatikonet nederst til højre. Vil du hellere tale i telefon med os, kan du ringe på 70 80 39 00. Vi glæder os til at høre fra dig!
Kan man kontakte MobilePay?
Gå til MobilePays hjemmeside og se, hvordan du skal forholde dig, eller ring til MobilePay på tlf. 4514 4447. Er misbruget sket ved anvendelse af MobilePay, skal du kontakte MobilePays support for at spærre aftalen. Du kan læse mere om dine indsigelsesmuligheder på MobilePay.dk.
Er det korrekt, at MobilePay skal opdateres?
MobilePay skal opdateres. Derfor advarer Sydøstjyllands Politi om, at man skal være forberedt på mulige svindlere. Den nye opdatering af MobilePay sker i App Store eller Google Play på din telefon. Har du slået automatiske opdateringer til, får du helt automatisk den nye udgave af MobilePay.
Kan man trække en MobilePay betaling tilbage?
Vi har desværre ikke mulighed for at trække overførslen tilbage, når du har betalt for en vare og sendt pengene til et forkert nummer. Hvis det er din situation, så skal du selv kontakte modtageren.
Sådan sender du penge i MobilePay
Kan man fortryde en overførsel på MobilePay?
Vil du fortryde? MobilePay er ikke en bindende aftale. Hvis du ønsker at fortryde din aftale om MobilePay inden for de første 14 dage, kan du som privat forbruger gøre det her.
Kan man stoppe en transaktion?
Ja. Først skal du dog kontakte din bank for at få dit betalingskort spærret. Hvis der er hævet beløb, du ikke har godkendt, kan du få banken til at tilbageføre pengene. Det gør du ved at sende en såkaldt indsigelse til din bank.
Hvorfor er MobilePay ændret?
Til foråret 2024 opdateres MobilePay-appen til et nyt format. Som led i den proces styrkes sikkerheden i appen. Det nye design bliver markant anderledes, og det gælder også måden, man finder rundt på (navigationen). Flere services og informationer vil på sigt være det første, der møder brugerne.
Hvorfor skal jeg bekræfte MitID på MobilePay?
For at minimere risikoen for misbrug af MobilePay, skal en bruger logge ind med MitID + SMS-kode (heldigvis er det meget, meget nemt), når brugeren logger ind på MobilePay på en ny enhed. Det er relevant for brugere, der benytter MobilePay på forskellige smartphones eller tablets.
Hvad er de nye regler for MobilePay?
Fra 24. marts pålægges et gebyr på 1%, når du sender over 4.000 kr. til den samme person inden for 24 timer. Vi fjerner vi den daglige beløbsgrænse på 10.000 kr. og indfører en ny ugentlig grænse på 100.000 kr. Den årlige beløbsgrænse er stadig på 300.000 kr.
Kan man få penge tilbage, hvis man er blevet snydt?
Har svindlerne fået fingre i dine oplysninger, kan de hugge penge fra din konto eller købe ting på dit kort, uden du selv har foretaget en betaling. Din bank har pligt til at tilbageføre pengene til dig, hvis du ikke selv foretaget betalingen.
Kan man overføre 10.000 på MobilePay?
Du kan overføre op til 10.000 kr. pr. dag, hvis du har identificeret dig med MitID, da du downloadede MobilePay – ellers er grænsen 3.000 kr.
Kan man annullere et reserveret beløb på MobilePay?
'Reserveret' bliver brugt i tilfælde, hvor en kunde endnu ikke har modtaget det, vedkommende har købt – oftest i forbindelse med online handler. Når en kunde har trykket 'Betal', og den tilknyttede transaktion har fået status som reserveret, kan virksomheden vælge at annullere betalingen.
Hvorfor virker min MobilePay pludselig ikke?
Hvis du allerede har aktiveret til nethandel i MobilePay og fortsat oplever problemer kan det skyldes at: Dit kort er spærret. Din pinkode er blokkeret. Der ikke er dækning for købet på dit kort.
Hvornår lukker MobilePay?
MobilePay lukker nemlig appen ned fra 1. februar 2023.
Kan man slette MobilePay og oprette igen?
- Slet MobilePay appen og installer den igen.
- Åbn MobilePay appen.
- Indtast dit CPR-nummer.
- Indtast dit nye mobilnummer.
- Indtast bekræftelseskoden du modtager på SMS.
- Bekræft at du er ok med, at dit nye nummer bliver vist til personer og virksomheder du tidligere har overført eller betalt til.
- Godkend med MitID.
Kan man have MobilePay uden MitID?
MitID er nødvendigt, når du skal oprettes som bruger i MobilePay. Du får sandsynligvis også brug for MitID til at gøre dit kort klar til onlinehandel.
Hvorfor melder MitID fejl?
Du kan opleve fejl ved login med MitID, hvis du har et privat MitID, hvor der er et MitID Erhverv tilknyttet, og dette ikke er opsat helt korrekt. Du kan undersøge din opsætning ved at kontakte MitID-support her. Læs her for mere information om MitID Erhverv. Du kan modtage en fejlkode MI000.
Hvorfor skal jeg identificere mig på MobilePay?
De øgede sikkerhedskrav til online handel og betaling er nu nået til MobilePay. Det betyder, at de MobilePay-brugere, der kun er identificeret med CPR-nummer, skal til at identificere sig med MitID. De næste ugers tid sender MobilePay derfor besked direkte i MobilePay-appen til de brugere, det gælder for.
Hvorfor skal jeg hele tiden bekræfte min identitet på MobilePay?
For at minimere risikoen for misbrug af MobilePay, skal du som bruger logge ind med både MitID og SMS-kode, når du logger på MobilePay på en ny enhed – for eksempel på din tablet. Heldigvis er det meget, meget nemt. Du skal godkende hver gang, du overfører i MobilePay.
Hvad er det nye ved MobilePay?
Den nye app håndterer de samme brugerbehov som den gamle MobilePay-app. Men der vil, som tidligere kommunikeret, alligevel være nye tiltag, blandt andet følgende forandringer: En ny chat-tråd oprettes første gang, man sender penge til en anden. Samtidig samles beskeder, overførsler og anmodninger mellem to personer her.
Er der svindel med MobilePay?
Desværre er der også en stigende MobilePay-svindel, som blandt andet materialiserer sig i form af MobilePay svindel-sms'er. Det er vigtigt at holde sig opdateret på den verserende svindel og at kunne spotte, når der er MobilePay-spam og MobilePay-snyd i omløb.
Hvordan stopper jeg en betaling?
- I menuen i din Netbank vælger du kontobevægelser under 'Forbrug og budget'.
- Klik på 'Vis kommende' betalinger øverst i din posteringsoversigt.
- Klik på den betaling, du ønsker at stoppe.
- I det nye vindue, der åbner, klikker du på knappe 'Stop betaling' i øverste højre hjørne.
Hvad dækker banken ved svindel?
Banken dækker, men...
Normalvis skal du selv dække op til 375 kr., hvilket kan ses som en slags selvrisiko, du kan risikere at betale, hvis du ikke har passet godt nok på dine oplysninger. Hvis du for eksempel har “hjulpet” svindlerne ved uagtet at have gjort din PIN-kode tilgængelig, skal du selv dække op til 375 kr.
Kan man afvise en betaling på MobilePay?
Du kan ikke afvise en enkelt opkrævning fra virksomheden. Hvis du ønsker at afvise en individuel betaling eller at sætte aftalen på pause, skal du kontakte virksomheden, du har aftalen med.