Dine kompetencer er din viden, din erfaring, dine praktiske færdigheder og dine grundlæggende personlighedstræk, som du har lært gennem dit liv og arbejdsliv. Det er dem, der gør dig kvalificeret til jobbet - og dem du skal præsentere i din ansøgning, så arbejdsgiveren kan se den værdi, du kan skabe.
Hvad kan kvalifikationer være?
Eksempler på personlige kompetencer: udadvendt, initiativrig, humoristisk, detaljeorienteret, energisk, positiv, nysgerrig, struktureret, grundig, beslutsom, god til at samarbejde osv. Eksempler på faglige kompetencer: retstavning, kundebetjening, div. IT-programmer, projektledelse, planlægning, god sælger osv.
Hvilke tre ord beskriver dig bedst?
- Effektiv.
- Pålidelig.
- Kompetent.
Hvad er mine styrker eksempler?
- Visdom. Kreativitet. Nysgerrighed. Dømmekraft. Videbegær. Perspektiv.
- Mod. Gejst. Tapperhed. Vedholdenhed. Ærlighed.
- Medmenneskelighed. Kærlighed. Venlighed. Social intelligens.
- Retfærdighed. Fairness. Samarbejde. Lederskab.
- Selvbeherskelse. Tilgivelse. Beskedenhed. Forsigtighed. Selvkontrol.
- Transcendens.
Hvilke kvaliteter kan man have?
- Samarbejdsvillig. Evnen og viljen til at arbejde for at opnå fælles resultater. ...
- Tillidsvækkende. ...
- Fleksibel. ...
- Serviceminded. ...
- Ansvarsbevidst Evnen til at påtage sig et ansvar for at få løst en opgave, gøre en indsats, ...
- Engageret. ...
- Initiativrig. ...
- Udadvendt Evnen til at skabe kontakt til andre, både på tomandshånd og i grupper.
HVAD ER DINE KUNSKABER? (Det BEDSTE SVAR på dette SVÆRE interviewspørgsmål!)
Hvad er mine faglige kompetencer?
Hvad er faglige kompetencer? Faglige kompetencer er specifikke, målbare færdigheder og viden, som du har opnået gennem din uddannelse, træning og erhvervserfaring. Faglige kompetencer er fx 'bogholderi', 'truckkørsel' eller 'tegning i 3D'. Altså noget specifikt, som du kan, for at udføre dit arbejde.
Hvilke egenskaber er gode at have?
- Nysgerrighed.
- Venlighed.
- Entusiasme.
- Optimisme.
- Social intelligens.
- Tilgivelse.
- Mod.
- Ydmyghed.
Hvad kan mine svagheder være?
- "Jeg har tendens til at fokusere på detaljer" ...
- "Jeg har svært ved at give slip på arbejdsopgaver" ...
- "Jeg har svært ved at sige nej" ...
- "Jeg bliver utålmodig, hvis opgaver tager længere tid end beregnet"
Hvilke ord kan man beskrive sig selv med?
- Kreativitet. Du tænker tit 'Hmm, gad vide, om det kan gøres på en ny eller smartere måde? ...
- Nysgerrighed. Du elsker at stille spørgsmål og fordybe dig. ...
- Dømmekraft. Du er god til at se ting fra flere vinkler. ...
- Videbegær. Du elsker at lære nye ting. ...
- Visdom. ...
- Mod. ...
- Vedholdenhed. ...
- Ærlighed.
Hvad kan kernekompetencer være?
Kernekompetencerne kan være alt fra produkt, service, brand osv. De skal være svære for konkurrenter at imitere og opfattes som fordele hos dine kunder. Kernekompetencer kaldes også roots of competion og konkurrencemæssige fordele.
Hvordan beskriver jeg mig selv?
- Gør din indledning relevant for lytterne. ...
- Sig hvad du gør, ikke hvad din titel er. ...
- Del interessante fakta om, hvorfor du er der. ...
- Vær original og mindeværdig. ...
- Vær følsom og opmærksom. ...
- Før lytterne frem til næste del af samtalen.
Hvad er en personlig kompetence?
Kompetencer kan være en blanding af dine personlige og faglige egenskaber. Personlige kompetencer, som initiativrig eller struktureret, er kompetencer, der afspejler din personlighed og karakter. Faglige kompetencer, som kundebetjening eller IT-kendskab, er erhvervede færdigheder og viden inden for et specifikt område.
Hvad er personlige ressourcer?
Personlige ressourcer: den gode vind på rejsen
Dine karaktertræk, præferencer og evner. Din uddannelse, dine kurser, erfaringer fra arbejde og fritid. Dit sociale og faglige netværk.
Hvad er en kvalifikation?
Kvalifikation. Ved en kvalifikation forstås en grad, et uddannelsesbevis eller et bevis for en supplerende kvalifikation, der dokumenterer et læringsudbytte, som er opnået. Begrebet kvalifikation lægger vægt på resultatet af en læreproces frem for en uddannelses længde eller indhold.
Hvad er hårde kompetencer?
Hårde færdigheder relaterer sig til tekniske eller jobrelaterede kompetencer, der kræves for at udføre et bestemt job. De er lærte og målbare evner. Bløde færdigheder refererer til personlige egenskaber eller træk du har tilegnet dig over tid, hvad enten det er gennem uddannelse eller erfaring.
Hvad er en personlig profil?
En personlig profil er en sektion øverst på dit CV, der fungerer som en indledende introduktion til dig og dine karrieremål. Formålet er at give et kort overblik over din faglige baggrund, uddannelsesniveau, ambitioner og kernekompetencer, alt sammen skræddersyet til at tilpasse dit ønskede job og den branche du søger.
Hvad er forskellen mellem kvalifikationer og kompetencer?
Hvor kvalifikationer typisk betegner viden og færdigheder erhvervet via formel uddannelse, er kompetence snarere en beskrivelse af evnen til at handle kompetent i bestemte situationer.
Hvad skal man ikke skrive i et CV?
Et CV bør heller ikke indeholde personoplysninger, der ikke er relevante for stillingen, såsom familiesituation, parforholdsstatus, kæledyr eller hobbyer (medmindre det er knyttet til viden, der er relevant for stillingen). Vi anbefaler også, at du undgår at inkludere din alder og billede af dig selv.
Hvad betyder det at være analytisk?
“Analyse” stammer fra græsk og betyder “opløsning” og er blevet synonym med at være grundigt undersøgende. Nogle arbejdsopgaver vil i højere grad kræve at man kan være analytisk tænkende i forhold til andre, og det er vigtigt at forstå sin egen tilgang til arbejdsopgaver, for at man ender i det rigtige arbejde.
Hvad er mine svage sider jobsamtale?
Dine svage sider er en vigtig del af samtalen
Vær dig selv og tag udgangspunkt i det job, du søger. Fx at det kan være en svaghed, at du ikke har erfaring med [...], og at det er noget, du glæder dig til at lære mere om. Herefter kan du så fokusere på dine andre relevante færdigheder.
Hvorfor skal I vælge mig?
“I skal vælge mig, fordi jeg har en kombination af erfaring og færdigheder, der passer perfekt til de krav, I har til stillingen. Jeg har [antal år] erfaring inden for [relevant område], hvor jeg har udviklet stærke kompetencer inden for [specifikke færdigheder, fx projektledelse, analytisk tænkning, kundehåndtering].
Hvad skal man ikke sige til en jobsamtale?
- Race, hudfarve, religion eller tro.
- Social eller etnisk oprindelse.
- Seksuel orientering.
- Politisk anskuelse.
- Fagforeningsforhold.
Hvad er en personlig styrke?
Styrker kan defineres som de kvaliteter, evner eller ressourcer, som en person besidder, og som bidrager positivt til personens liv og præstationer. De kan dermed også omfatte både personlighedstræk, færdigheder og talenter, og de kan have en positiv indflydelse på forskellige områder af livet, f.
Hvad er en positiv egenskab?
Godt eller positivt humør omfatter blandt andet glad, velvillig, tillidsfuld, opstemt, grinende. Når humøret er negativt, viser vi omverdenen vores dårlige sider. Hvis humøret derimod er positivt viser vi omverdenen vores gode sider.
Hvad er den gode medarbejder?
Den gode medarbejder kigger fremad og ser de muligheder, fremtiden byder på, og glæder sig over de ting, der kan lade sig gøre. Derudover formår medarbejderen at anskue udfordringer fra et løsningsorienteret perspektiv. En del af dette er også at generere gode ideer.