Inden for salg og marketing findes der et begreb, der hedder mersalg. Mersalg, eller opsalg, er en strategi, der f. eks. opmuntrer eksisterende kunder til enten at købe yderligere produkter/tjenester eller opmuntre dem til at opgradere til en nyere og udvidet version af deres eksisterende produkter/tjenester.
Hvordan skaber man MERsalg?
Nøglen til at blive god til MERsalg er at kunne se og høre kundens behov. Når du først har lært at ”få øje på” og “lytte dig til” kundens behov, så er det svært at holde salget nede. Start derfor med at lære at være opmærksom og lytte til dine kunder. På den måde kan du bedre hjælpe dem med at få det, de ønsker sig.
Hvad betyder krydssalg?
Definition. Krydssalg kan sammenlignes med mersalg, men indebærer i højere grad, at produkterne der “mersælges” krydser samme produktkategori som det forventede køb. Krydssalg foretages for eksempel ved køb af en vaskemaskine, hvor sælger i samme ombæring forsøger at sælge en tørretumbler til kunden.
Hvad er forskellen på mersalg og opsalg?
Inden for salg og marketing findes der et begreb, der hedder mersalg. Mersalg, eller opsalg, er en strategi, der f. eks. opmuntrer eksisterende kunder til enten at købe yderligere produkter/tjenester eller opmuntre dem til at opgradere til en nyere og udvidet version af deres eksisterende produkter/tjenester.
Hvad er gensalg?
I Gensalg finder du unikke ting til dig selv, dit hjem eller én du holder af. Vi får nye varer i butikkerne hver dag. Varerne kommer fra dig eller andre, som har doneret brugbare ting til genbrug under halvtaget på vores genbrugspladser.
Hvad er en usaglig opsigelse og hvornår skal en opsigelse være saglig?
Hvad er et plussalg?
Sælgerens muligheder for at påvirke kunderne afhænger meget af betjeningsformen i butikken. I fx en ostebutik med diskbetjening er mersalg (også kaldet plussalg) oplagt, da sælger jo allerede har kontakt til kunden.
Hvordan får man kunder til at købe mere?
Mersalg er kunsten at få dine kunder til at købe mere, end de oprindeligt havde planlagt. Det handler ikke om at presse eller manipulere, men derimod handler det om at skabe værdi for dine kunder ved at foreslå relevante tilføjelser eller produkter til deres køb.
Kan en butik afvise kunder?
Svar: Ja, en butik er i sin gode ret til at nægte en person adgang til butikken eller vise personen ud, hvis de bryder de regler, der er på stedet.
Hvordan øger man salget?
- Afsæt tid til salget. Går dagene med drift og eksisterende kunder? ...
- Kvalificér dine kunder. ...
- Sæt mål for salgsarbejdet. ...
- Få struktur på dine kundedata og -aftaler. ...
- Skab værdi for din kunde. ...
- Bed om ordren. ...
- Vær ægte. ...
- Følg op.
Hvordan betjener man kunder?
- Mød dine kunder på deres ønskede kanaler. ...
- Vær empatisk. ...
- Kunderne skal være centrum i dit univers. ...
- Det hjælper at være proaktiv. ...
- Gør oplevelsen personlig. ...
- Giv hurtig kundeservice. ...
- Gør det nemt for kunderne at hjælpe sig selv.
Hvor meget provision får en sælger?
Dine agenter kan få en forholdsvis lav grundløn, men får f. eks. en provision på 5 % af hvert salg, så de kan øge deres indtjening betydeligt, når de indgår mange handler. Du kan selv bestemme, hvilken grundløn og provisionsprocent der passer til din virksomhed.
Hvad laver en salgsagent?
En handelsagent er en selvstændig erhvervsdrivende, der arbejder som mellemmand for agenturgivers regning. Handelsagenten arbejder for at sælge dine produkter og ydelser ved at indhente kvalificerede tilbudsmuligheder hos potentielle kunder.
Hvordan laver man en salgsstrategi?
Salgsstrategien består af en kortlægning af muligheder og trusler i markedet, værdifulde segmenter, samt virksomhedens konkurrencefordele. Dertil kommer en dybdegående analyse af de enkelte kundesegmenter, som giver en forståelse for, hvad det er for nogle behov og ønsker, vi forsøger at matche.
Hvilken uddannelse skal en sælger have?
Videregående uddannelse
Du kan tage en erhvervsakademiuddannelse til handelsøkonom eller markedsføringsøkonom. Først skal du have taget en adgangsgivende uddannelse. Det kan være en gymnasial uddannelse eller en relevant erhvervsuddannelse.
Er der moms på provision?
Der skal opkræves moms af biomkostninger som udgifter til provision, emballage, forsendelse, forsikring og lignende, som leverandøren forlanger køber skal betale for.
Hvor meget tjener en sælger om måneden?
hvad tjener en sælger? En nyuddannet sælger kan forvente en startløn på cirka 27.000 kroner om måneden før skat. Til sammenligning anslås gennemsnitslønnen for sælgere i Danmark at ligge på cirka 31.000 kroner om måneden før skat.
Er provisionsløn lovligt?
Udgangspunktet: Ja, det må du gerne.
I Danmark har vi vid frihed til at bestemme, hvordan arbejdsforholdet indrettes og hvordan det honoreres. Det er der visse undtagelser til, fx hvis din virksomhed har indgået en overenskomst eller hvis der er tale om et lærlingeforhold.
Er salgsprovision en omkostning?
Salgsprovision vil ikke være en kapacitetsomkostning, men i stedet være en variabel omkostning, da provisionen som salgsagenterne modtager vil afhænge af salget. Salgsfremmende omkostninger såsom facebook annoncer ville ikke ændres afhængigt af salget størrelse.
Hvad er en god kundeoplevelse?
En god kundeoplevelse handler ikke kun om øjeblikkelige transaktioner. Det drejer sig om at skabe værdi, der strækker sig ud over produktet eller tjenesten. Det handler om at opbygge et tillidsfuldt partnerskab og være opmærksom på kundens behov og ønsker.
Hvordan tiltrækker man nye kunder?
- Oplev dine kunders interesser. ...
- Køberpersona. ...
- Effektiv kommunikation. ...
- Lær fra utilfredse kunder. ...
- Sørg for langsigtet kundeservice. ...
- Få deres tillid. ...
- Invester i marketing.
Hvad er god service i en butik?
Den gode kundeserviceoplevelse handler ikke blot om at byde kunden velkommen med et smil og gøre en aktiv indsats for, at deres ønsker og behov bliver dækket. Den gode kundeserviceoplevelse kræver oprigtighed hos den betjenende – man skal føle, at de holder af deres arbejde og af at betjene kunder.
Hvad er en dårlig kundeoplevelse?
Typiske eksempler på en dårlig kundeoplevelse er, hvis du:
Ikke viser forståelse for kundens behov: Mange kunder føler, at du er ligeglad med dem, hvis de modtager irrelevante tilbud, eller hvis du ikke viser forståelse for deres særlige problemer eller behov.
Hvad er super god kundeservice?
God kundeservice betyder, at du skal gøre det bedre end gennemsnittet. Hvis din kundeservice er på samme niveau som dine konkurrenters, er din virksomhed ikke speciel. For at skille dig ud fra mængden, må du levere “god kundeserivce” mere end bare én gang. Det skal være altid, dag ind og dag ud.
Hvad er vigtigt for kunden?
Du viser kunden respekt og opmærksomhed, når du ser kunden i øjnene, og det styrker kundens oplevelse af både dig og serviceoplevelsen. Øjenkontakt er især vigtig når du taler, når kunden taler, når du skal anerkende kunden, skabe tryghed eller sælge et produkt.
Hvordan håndterer man vrede kunder?
- Lyt aktivt og vis empati. Når man taler til en vred kunde i telefonen, så er det vigtigt at lytte aktivt og vise empati. ...
- Hold en positiv attitude. ...
- Find en løsning. ...
- Vær tydelig og præcis. ...
- Afslut samtalen på en positiv note.