Faglige kompetencer er specifikke, målbare færdigheder og viden, som du har opnået gennem din uddannelse, træning og erhvervserfaring. Faglige kompetencer er fx 'bogholderi', 'truckkørsel' eller 'tegning i 3D'. Altså noget specifikt, som du kan, for at udføre dit arbejde.
Hvad er dine faglige styrker?
Dine faglige kompetencer, er det du har lært gennem din uddannelse, tidligere jobs eller andre erfaringer. Eksempler på personlige kompetencer: udadvendt, initiativrig, humoristisk, detaljeorienteret, energisk, positiv, nysgerrig, struktureret, grundig, beslutsom, god til at samarbejde osv.
Hvad kan faglige kompetencer være?
Faglige kompetencer: Faglige kompetencer er de kompetencer, du har fået gennem uddannelse, dit arbejde eller fritidsaktiviteter. Det kan være projektledelse, programmering, præsentationsteknik, borgerbetjening mv.
Hvad er mine styrker eksempler?
- Visdom. Kreativitet. Nysgerrighed. Dømmekraft. Videbegær. Perspektiv.
- Mod. Gejst. Tapperhed. Vedholdenhed. Ærlighed.
- Medmenneskelighed. Kærlighed. Venlighed. Social intelligens.
- Retfærdighed. Fairness. Samarbejde. Lederskab.
- Selvbeherskelse. Tilgivelse. Beskedenhed. Forsigtighed. Selvkontrol.
- Transcendens.
Hvad betyder faglig kompetent?
Faglige kompetencer er sæt af hårde færdigheder, som gør én i stand til at løfte en arbejdsopgave eller løse en faglig problemstilling. Når man er fagligt kompetent, så er man i stand til at forene sin viden, erfaring og færdigheder og bringe dem i spil for at handle produktivt i en bestemt situation.
Hvad er dine styrker? (10 STORE STYRKER at bruge i et JOBINTERVIEW!)
Hvad er forskellen på styrker og kompetencer?
Forskel på styrker og kompetencer
Styrker og kompetencer er ikke nødvendigvis det samme. Styrker er dine særegne kvaliteter, der, når de er veljusterede, skaber trivsel og vækst og er med til at give dig følelsen af at være kompetent, og at have overskud og energi.
Hvordan finder jeg mine faglige kompetencer?
- Udvælg de kompetencer, som er mest relevante for det job, du søger.
- Notér en kompetence, som du vil beskrive.
- Tænk på konkrete situationer, hvor du bragte kompetencen i spil.
- Skriv ned, hvordan kompetencen kommer til udtryk.
Hvilke tre ord beskriver dig bedst?
- Effektiv.
- Pålidelig.
- Kompetent.
Hvad kan være ens svage sider?
- "Jeg har tendens til at fokusere på detaljer" ...
- "Jeg har svært ved at give slip på arbejdsopgaver" ...
- "Jeg har svært ved at sige nej" ...
- "Jeg bliver utålmodig, hvis opgaver tager længere tid end beregnet"
Hvad er personlige ressourcer?
Personlige ressourcer: den gode vind på rejsen
Dine karaktertræk, præferencer og evner. Din uddannelse, dine kurser, erfaringer fra arbejde og fritid. Dit sociale og faglige netværk.
Hvordan skriver man en faglig profil?
- Hvilke karrieremæssige erfaringer der har givet dig disse kompetencer.
- Hvordan disse kompetencer kommer til udtryk i dit arbejdsliv.
- Hvilken værdi de har skabt for arbejdsgivere – helst i form af tal, procentdele, eksempler på resultater.
Hvad er forskellen mellem færdigheder og kompetencer?
Viden er noget man har, til forskel fra ”færdighed”, der betegner noget, man kan, og ”kompetence”, der betegner noget, man gør. For at kunne aflæse elevens viden, kan man enten bede eleven om at gentage, redegøre for eller forklare noget, eller man kan aflæse viden i elevens færdigheder og kompetencer.
Hvilke ord kan man beskrive sig selv med?
- Kreativitet. Du tænker tit 'Hmm, gad vide, om det kan gøres på en ny eller smartere måde? ...
- Nysgerrighed. Du elsker at stille spørgsmål og fordybe dig. ...
- Dømmekraft. Du er god til at se ting fra flere vinkler. ...
- Videbegær. Du elsker at lære nye ting. ...
- Visdom. ...
- Mod. ...
- Vedholdenhed. ...
- Ærlighed.
Hvad er forskellen på faglige og personlige kompetencer?
Personlige kompetencer, som initiativrig eller struktureret, er kompetencer, der afspejler din personlighed og karakter. Faglige kompetencer, som kundebetjening eller IT-kendskab, er erhvervede færdigheder og viden inden for et specifikt område.
Hvordan skal jeg beskrive mig selv?
- Gør din indledning relevant for lytterne. ...
- Sig hvad du gør, ikke hvad din titel er. ...
- Del interessante fakta om, hvorfor du er der. ...
- Vær original og mindeværdig. ...
- Vær følsom og opmærksom. ...
- Før lytterne frem til næste del af samtalen.
Hvad er udmærkelser på et CV?
Udmærkelser. En udmærkelse vil typisk være en anerkendelse på baggrund af en særlig indsats eller et resultat, du har skabt. Der er derfor tale om en konkret succes, som kan dokumentere dine færdigheder og understøtte fortællingen om dig som den bedst egnede kandidat til den aktuelle stilling.
Hvordan fortæller man om sig selv?
–Hvordan beskriver man sig selv bedst? Du beskriver dig selv bedst ved at være ærlig og imødekommende. Arbejdsgiveren vil gerne vide mere om dig, så fortæl om dig selv, dine interesser, dit arbejdsliv og dine karrieremål. Beskrivelsen kaldes også elevator-talen og bør ikke tage mere end 2 min.
Hvad kan ens styrker være?
- Nysgerrighed og interesse for verden - Nysgerrighed.
- Videbegær - Videbegærlighed.
- Dømmekraft, kritisk tænkning og åbenhed - Åbenhed.
- Kreativitet, opfindsomhed og originalitet – Kreativitet og opfindsomhed.
- Social begavelse - Social intelligens.
- Perspektiv (visdom) – Visdom – Perspektiv.
- Tapperhed og mod - Mod.
Hvilke færdigheder kan man have?
- Kommunikation. Dette hjælper dig med at formidle dit budskab mere effektivt for at overbevise andre, både skriftligt og mundtligt. ...
- Lederskab. ...
- Problemløsning. ...
- Organisation. ...
- Kundeservice. ...
- Kreativitet. ...
- Følelsesmæssig intelligens. ...
- Teamledelse.
Hvilke kompetencer får man som tjener?
- Kundeservice orientering.
- Multitasking.
- God teamspiller.
- Fleksibilitet.
- Fysisk udholdenhed.
- Erfaring med at arbejde i en restaurantmiljø
- Kendskab til fødevareallergi og -intolerance samt diætkrav.
- Opmærksomhed på detaljer.
Hvad beskriver dig bedst?
Vær autentisk og mærk dig selv
Øv dig på at beskrive dine faglige og personlige kompetencer på en klar og præcis måde og på at vise, hvordan de kan være relevante for jobbet. Det handler også om for mange ansøgere at være autentisk og ærlig.
Hvad er analytiske evner?
Ordet analytisk refererer til evnen til at analysere eller undersøge noget nøjere for at få en dybere forståelse af det. Det kan også beskrive en tilgang eller metode, der fokuserer på at opdele et problem i mindre dele for at kunne analysere det mere præcist.
Hvad er en personlig profil?
En personlig profil er en sektion øverst på dit CV, der fungerer som en indledende introduktion til dig og dine karrieremål. Formålet er at give et kort overblik over din faglige baggrund, uddannelsesniveau, ambitioner og kernekompetencer, alt sammen skræddersyet til at tilpasse dit ønskede job og den branche du søger.
Hvad er gode sociale kompetencer?
Social kompetence defineres bredt som det ”at kunne etablere fællesskaber med andre, føle og udtrykke empati og respekt for andre, indgå i sammenhænge med andre samt kende og agere ud fra demokratiske værdier” (se også Jensen, 2004).
Hvad er en personlig egenskab?
evnen og viljen til at indgå i en arbejdsproces, hvor både proces og resultater er vigtige. Der skal herske respekt for andres synspunkter, an- dre personer, vilje til åbenhed, lydhørhed, loyalitet og ærlighed. kan vise tillid til indgåede aftaler.