En elevatortale er en ultrakort fortælling om dig selv/din virksomhed, hvor du i dit første møde med et andet et menneske giver præcise svar på spørgsmålene: Hvem du er. Hvad du laver (og hvad din virksomhed går ud på) Hvad du kan.
Hvordan laver man en kort beskrivelse af sig selv?
- Gør din indledning relevant for lytterne. ...
- Sig hvad du gør, ikke hvad din titel er. ...
- Del interessante fakta om, hvorfor du er der. ...
- Vær original og mindeværdig. ...
- Vær følsom og opmærksom. ...
- Før lytterne frem til næste del af samtalen.
Hvad siger man i en elevatortale?
Hvad er en elevatortale? Elevatortalen er en kortfattet og konkret præsentation, der helt kort fortæller, hvem du er, hvad du brænder for og hvad du arbejder med. Navnet kommer af, at du skal kunne nå at præsentere dig selv, og hvordan du skaber værdi på kort tid – gerne i løbet af en tur i en elevator.
Hvor lang skal en elevatortale være?
En elevatortale er en kort præsentation på 30-60 sekunder, hvor du præsenterer dig selv og dine erfaringer. Det kan være en god idé at have tænkt over din elevatortale, som du kan bruge, når du er til jobsamtale, til netværksmøde eller et middagsarrangement.
Hvordan laver man en elevator pitch?
- Start med at skrive din elevatortale ned: Find de ord og sætninger, der ligger rigtigt i munden. Læs det højt, du har skrevet, og mærk efter, om det føles mundret og flydende.
- Lær talen udenad.
- Øv dig foran et venligtsindet publikum. ...
- Opsøg muligheden for at levere din pitch i den virkelige verden.
Hvad er en Elevator Pitch? Eksempler for studerende og jobsøgende
Hvor ofte skal en elevator efterses?
Periodisk inspektion
måned. Dog skal periodisk inspektion for personførende og tovbårne elevatorer uden hastighedsstyret fangindretning samt paternosterelevatorer udføres minimum hver 24. måned.
Hvad spørger man om til en jobsamtale?
- Vil du starte med at fortælle lidt om dig selv? ...
- Hvorfor har du søgt jobbet? ...
- Hvad havde du af arbejdsopgaver i dit tidligere job? ...
- Hvor ser du dig selv om 5 år? ...
- Hvad er dine svagheder? ...
- Hvad er dine styrker? ...
- Hvordan arbejder du under pres?
Hvordan forbereder man sig til en jobsamtale?
- Research virksomheden. Lær alt hvad du kan om virksomheden, dens produkter og tjenester, mission og værdier. ...
- Gennemgå jobopslaget. ...
- Øv dine svar. ...
- Planlæg din rute og ankom i god tid, men ikke lang tid før. ...
- Vær dig selv.
Hvilke tre ord beskriver dig bedst?
- Effektiv.
- Pålidelig.
- Kompetent.
Hvad er dine svage sider eksempler på?
- "Jeg har tendens til at fokusere på detaljer" ...
- "Jeg har svært ved at give slip på arbejdsopgaver" ...
- "Jeg har svært ved at sige nej" ...
- "Jeg bliver utålmodig, hvis opgaver tager længere tid end beregnet"
Hvad kan jeg fortælle om mig selv?
- Fokusér på emnerne uddannelse, karriere og seneste eller mest relevante erfaring i forhold til det pågældende job.
- Lad din fortælling bygge på din ansøgning og CV, uden du refererer dit CV slavisk.
- Fortæl kort om din vej på arbejdsmarkedet.
Hvad er mine kompetencer?
Dine kompetencer er din viden, din erfaring, dine praktiske færdigheder og dine grundlæggende personlighedstræk, som du har lært gennem dit liv og arbejdsliv. Det er dem, der gør dig kvalificeret til jobbet - og dem du skal præsentere i din ansøgning, så arbejdsgiveren kan se den værdi, du kan skabe.
Hvilke egenskaber kan man have?
- Nysgerrighed.
- Venlighed.
- Entusiasme.
- Optimisme.
- Social intelligens.
- Tilgivelse.
- Mod.
- Ydmyghed.
Hvad er personlige ressourcer?
Personlige ressourcer: den gode vind på rejsen
Dine karaktertræk, præferencer og evner. Din uddannelse, dine kurser, erfaringer fra arbejde og fritid. Dit sociale og faglige netværk.
Er det bedst at være først eller sidst til jobsamtale?
–Er det bedst at komme til jobsamtale først eller sidst? Det er bedst at være den første kandidat til jobsamtale i en rekrutteringsproces. Det tilskrives, at du er den første til at skabe et indtryk, hvorfor den næste i rækken som minimum skal overgå dig for at komme i betragtning.
Hvorfor vil du arbejde for os svar?
Hvorfor vil du arbejde for os? Undgå svar som: “Fordi jeg synes (kommunikations-) branchen er spændende”. Svar i stedet, så du viser, at du kan udfylde virksomhedens behov. Nævn gerne to eller tre attraktive faktorer ved jobbet og hold inde med de ting, som du ser som uoverkommelige udfordringer.
Hvad snakker man om til 2. samtale?
Til anden samtale skal du ofte tale med den chef, du kommer til at arbejde sammen med og en eller to medarbejdere. Her har I mulighed for at lære hinanden bedre at kende, og du kan spørge mere ind til jobbet og stillingen. Det er også til anden samtale, at I kan tale mere konkret om løn og ansættelsesvilkår.
Hvad må man ikke sige til en jobsamtale?
- Race, hudfarve, religion eller tro.
- Social eller etnisk oprindelse.
- Seksuel orientering.
- Politisk anskuelse.
- Fagforeningsforhold.
Hvorfor skal I vælge mig?
“I skal vælge mig, fordi jeg har en kombination af erfaring og færdigheder, der passer perfekt til de krav, I har til stillingen. Jeg har [antal år] erfaring inden for [relevant område], hvor jeg har udviklet stærke kompetencer inden for [specifikke færdigheder, fx projektledelse, analytisk tænkning, kundehåndtering].
Hvilke spørgsmål er gode at stille?
- Er du opvokset i en lille eller stor familie?
- Bruger du meget tid med din familie?
- Havde du et kæledyr, da du var barn?
- Hvad er det mærkeligste, du nogensinde har drømt?
- Hvad husker du bedst fra din barndom?
- Hvis du skulle bo i et andet land, hvilket skulle det så være?
Hvad er en særlig sagkyndig?
3.3.6 Særlig sagkyndig.
Særlig sagkyndig vil efter Arbejdstilsynets praksis forudsætte, at den pågældende har: Kendskab til de almene tekniske konstruktions- og beregningsregler. Kendskab til styrkeberegninger for bærende konstruktioner.
Kan en elevator styrte ned?
Fem personer har mistet livet i en ulykke, der fandt sted på en byggeplads nord for Stockholm mandag. Det oplyser den svenske anklagemyndighed tirsdag. Ulykken skete i Sundbyberg nord for Stockholm, hvor en elevator styrtede ned fra stor højde - mere præcist omkring 20 meter.
Hvornår skal en kran anmeldes til Arbejdstilsynet?
Mekanisk drevne tekniske hjælpemidler til løft af frithængende byrder, der anvendes udendørs, og som har en maksimal tilladelig belastning på over 1000 kg., skal, senest når de er 10 år gamle regnet fra fremstillingsåret, gennemgå et 10-års eftersyn ved en sagkyndig person.
Hvornår er man et godt menneske?
I mit univers så er et godt menneske et, der kan sige til og fra med ærlighed, kærlighed og respekt. Et menneske, der kender sine egne værdier og grænser, og som formår at have lige tilpas overskud til at kunne rumme andre og andres behov uden at lade sig tromle af dem.
Hvad er gode kompetencer?
Eksempler på personlige kompetencer: udadvendt, initiativrig, humoristisk, detaljeorienteret, energisk, positiv, nysgerrig, struktureret, grundig, beslutsom, god til at samarbejde osv. Eksempler på faglige kompetencer: retstavning, kundebetjening, div. IT-programmer, projektledelse, planlægning, god sælger osv.