FDM anbefaler: Alle biler bør rustbeskyttes fra de er helt nye, da de ofte ikke er produceret til det danske klima. Jo tidligere bilen bliver rustbeskyttet, des bedre er det for bilen. Hvert andet år bør du få en uvildig til at vurdere, om bilen trænger til rustbeskyttelse.
Kan rustbeskyttelse betale sig?
Det helt korte svar er ja! Det kan i den grad betale sig at få undervognsbehandlet sin bil, da det kan have betydning for både din, din families og bilens sikkerhed, hvis den rammes af rust.
Er det nødvendigt med rustbeskyttelse?
Svaret er, at bilen ruster, når der er vand og ilt tilstede i og på bilen, og det går lidt hurtigere, når der er salt og/eller temperaturer på omkring 12 graders celsius! Hvis du gerne vil stoppe rustdannelsen, så er undervognsbehandling nødvendigt, fordi vand og ilt på den måde holdes væk fra jernet!
Hvornår skal man rustbeskytte sin bil?
Fra den 1. september 2017 har biler med en alder på 0-12 måneder, som er en del af SUVO's garantiordning, skullet til genbehandling hvert tredje år. Biler, der er over et år gammel, skal til genbehandling hvert andet år.
Er det vigtigt med undervognsbehandling?
De fleste nye biler er ikke behandlet fra fabrikken til kørsel under hårde klimatiske forhold som vores, derfor er det vigtigt med en undervognsbehandling mod rust i Danmark. Med en rustbehandling af undervognen beskytter du din bil mod det hårde vejr, samt minimerer risikoen for fugt i de elektroniske komponenter.
Skal du rustbeskytte din bil? Sandheden om rustbeskyttelse fuldt ud forklaret
Hvad er forskellen på undervognsbehandling og rustbeskyttelse?
Er der forskel på undervognsbehandling og rustbeskyttelse? Ja, rent behandlingsteknisk er der forskel. En undervognsbehandling af bilen dækker som udgangspunkt over, at der primært bliver behandlet på den synlige del af selve bilens undervogn, hvorimod rustbeskyttelse er langt mere dækkende og effektiv.
Hvor længe holder en rustbehandling?
Der findes forskellige behandlingsintervaller for din bil. Hos SUVO anbefaler vi undervognsbehandling hver 3. år, hvis bilen er behandlet fra ny. Er din bil behandlet første gang, når den har kørt over 1 år er behandlingsintervallet hver 2.
Hvem bruger FDM til rustbeskyttelse?
Vi kan rustbeskytte de fleste bilmærker, eksempelvis VW, Toyota, Audi, BMW, Ford, Hyundai, Citröen og mange flere. Vores priser for FDM undervognsbehandling og rustbeskyttelse af biler starter fra 3.560 kr.
Hvad koster en rustbeskyttelse?
Prisen på undervognsbehandling er mellem 2500 kr. og 5000 kr. Det er meget forskelligt, hvor meget en undervognsbehandling koster. Det kommer blandt andet an på, hvor stor konkurrencen blandt automekanikerne er i det område, hvor du bor, og hvor længe det er siden, at din bil sidst har fået en undervognsbehandling.
Hvornår må man vaske bil efter undervognsbehandling?
Må jeg vaske bilen efter rustbehandlingen ? Ja når som helst,men vi anbefaler ikke at bilen får undervognsskyl.
Hvilke biler ruster mindst?
Elbil-mærker som BYD og Polestar ligger under middel, endnu længere under middel befinder MG og Hongqi sig. Tesla ligger lige over middel, og Nio er i top. Premium-mærker som Audi, BMW, Mercedes og Jaguar har solid rustbeskyttelse, viser undersøgelsen, og helt i top er Porsche.
Hvor lang tid skal undervognsbehandling tørre?
Efter rengøring og tørring påføres et lag rustbeskyttelse, og bilen skal derefter tørre igen for at opnå den optimale beskyttelse. Hele processen tager tid for at sikre, at rustbeskyttelsen er grundig og langtidsholdbar, hvilket betyder, at du som regel får din bil tilbage efter 1-2 dage.
Kan elbiler tåle undervognsbehandling?
Kan elbiler tåle undervognsbehandling? Ja, elbiler kan sagtens tåle undervognsbehandling, så længe behandlingen udføres korrekt efter sprøjteskemaer og producenternes specifikke anvisninger.
Hvor længe holder Dinitrol?
Dinitrol anbefaler at bilens rustbeskyttelse kontrolleres og opdateres hvert 2. -3. år for at sikre bilen mod rustangreb.
Hvad koster det at få lavet rust på sin bil?
Rust reparation kan koste et par hundrede kroner og mange tusinde kroner. Det afhænger helt og holdent af, hvor omfattende rustskaderne er. Hvis du skal have sidepanelerne udskiftet, kan det koste helt op mod 14.000 kroner, men det er også en af de absolut dyreste former for rustbehandlinger, du kan få.
Hvad er forskellen på rustbeskyttelse og undervognsbehandling?
En undervognsbehandling er en rustbeskyttende behandling både af den synlige og usynlige del af bilens undervogn. En stor og vigtig del er at få rustbeskyttelsen ind i vanger, paneler, skærme, inde i dørene og bagklappen, hvor du har svært ved selv at se og behandle for rust.
Kan en Tesla undervognsbehandles?
Din Tesla kan også blive undervognsbehandlet
Fælles for de konventionelle biler og Tesla er nemlig, at undervognen, karosseriet, bremserør og hjulførende dele bliver påvirket negativt af det danske klima. Det klarer undervognsbehandlingen hos SUVO-centrene.
Er undervognsbehandling pengene værd?
Men rustklimamarkederne er så små, at det er for dyrt og kompliceret at indarbejde en tilstrækkelig beskyttelse mod rust i produktionen. Hvis du ikke er typen der skifter bil hvert år, så er en undervognsbehandling alle pengene værd. Vores profesionelle Dinitrol-undervognsbehandling forebygger rustangreb på din bil.
Kan det betale sig at undervognsbehandle en gammel bil?
FDM anbefaler: Alle biler bør rustbeskyttes fra de er helt nye, da de ofte ikke er produceret til det danske klima. Jo tidligere bilen bliver rustbeskyttet, des bedre er det for bilen. Hvert andet år bør du få en uvildig til at vurdere, om bilen trænger til rustbeskyttelse.
Er nye biler undervognsbehandlet?
Mange nye biler har rustbeskyttelse og fra fabrikkens side og/eller er galvaniseret. Ifølge FDM har bilerne dog stadig godt af at blive rustbeskyttet, da det vil forlænge bilens levetid.
Hvor længe holder en undervognsbehandling?
Det skyldes, at bilen og undervognen udsættes for mere salt, snavs, regn og fugt, jo mere bilen anvendes. Som udgangspunkt anbefaler vi altid, at din bil får undervognsbehandling hver 2. eller 3. år.
Hvad koster en rustbehandling af bil?
Ønsker du priser på undervognsbehandling? Vores priser starter ved 3.995 kr. og går op til 6.895 kr., og varierer afhængigt af bilens mærke, model, årgang og typen af behandling. Visse mærker og modeller kræver mere tid til behandlingen, hvilket er afspejlet i prisen.
Hvilken elbil er bedst rustbeskyttet?
I klassen for småbiler klarer elbilen Renault Zoe sig bedst, mens Audi A6 gør det bedst i mellemklassen, og BMW iX3 er den bedst rustbeskyttede SUV. Boosted har tidligere fortalt om, hvordan et norsk undervognscenter mener, at en populær Tesla er den rene rustfælde.
Hvor lang tid skal en bil tørre efter undervognsbehandling?
Efter behandlingen skal bilen stå, og det påførte skal tørre, inden bilen samles igen, og huller forsegles. Du vil ofte skulle undvære bilen minimum 1 dag og ofte 2 dage. Det oplyser værkstedet dig om, i de bud de giver på din opgave.