Apples begrænsede garanti dækker din iPhone og dit tilbehør med Apple-logoet, der medfølger i kassen med dit produkt, mod produktionsfejl i ét år fra den dato, du oprindeligt købte det. Tilbehør med Apple-logoet, der er købt separat, er dækket under Apples begrænsede garanti for tilbehør.
Er der garanti på Apple produkter?
Det er nemlig således, at Apple som udgangspunkt yder 1 års begrænset garanti på alle deres produkter, herunder også iPhone. Denne garanti dækker uanset hvor du har købt produktet, hvem der har købt det, og om du stadig har kvitteringen.
Er der 2 års garanti på iPhone?
Når du køber en smartphone eller et tv, er der to års reklamationsret på produktet.
Hvor lang tids garanti er der på iPhone?
Apple - Et års begrænset garanti er en frivillig fabriksgaranti. Rettighederne heri berører ikke de rettigheder, som forbrugeren har i henhold til forbrugerlovgivningen, herunder, men ikke begrænset til, rettigheder i forbindelse med mangler ved produktet.
Er der 2 års garanti på elektronik?
Producenten har givet garantien
Hvis fx du har købt en mobiltelefon, kan du kun reklamere til sælgeren over fejl, der opstår senest 2 år efter købet. Men hvis producenten har givet dig 5 års garanti på fejl, kan du gå til producenten, hvis fejlen er opstået efter de 2 år, men senest 5 år efter købet.
Is Apple Care+ WORTH IT? - Here's How They Replaced My SMASHED iPhone!
Kan man reklamere efter 2 år?
Reklamationsret siger, at man kan klage over mangler ved varen. Er der ex. reklamationsret i 2 år, kan man henvende sig til sælgeren inden for de første 2 år, efter man har købt varen, hvis man opdager fejl ved denne. Efter købeloven er det sådan, at man kan reklamere over en vare i op til 2 år efter købet.
Er der 2 års garanti på alt?
Ifølge EU-lovgivningen skal du give forbrugeren en garanti på mindst 2 år (lovpligtig garanti), som skal sikre ham eller hende mod mangelfulde varer og varer, der ikke ser ud som eller fungerer som annonceret. I visse lande kan lovgivningen kræve, at du giver længere garanti.
Er der garanti på iPhone batteri?
Garantien på ét år omfatter servicedækning af et defekt batteri.
Hvad er forskellen på garanti og reklamation?
Køber du en vare i en butik, og finder ud af, at den ikke virker, så kan du klage. Købeloven giver dig ret til at klage over et produkt i to år. Det kaldes reklamationsret. Garantien er derimod noget ekstra, som du kan få oveni.
Kan man returnere Apple produkter?
For at returnere et produkt, der er købt i Apple Store, eller annullere en servicekontrakt skal du sende os din hensigt om at returnere eller annullere senest 14 dage efter datoen, hvor du, eller den person du angiver, kom i fysisk besiddelse af produktet/produkterne eller fra datoen for indgåelsen af servicekontrakten ...
Hvad dækker AppleCare?
AppleCare+ AppleCare+ til iPhone giver dækning af et ubegrænset antal skadehændelser som følge af uheld. Hvert enkelt tilfælde er underlagt ekstragebyrerne nedenfor. Derudover får du batteriservice, hurtig udskiftningsservice3 og kommer først i køen til at snakke med Apples eksperter.
Hvordan kontakter jeg Apple support?
Hvis du ønsker at ændre, følge eller returnere din ordre eller blot opdatere dine kontooplysninger, behøver du bare at gå til siden med din ordrestatus. For andre henvendelser kan du kontakte Apple Stores kundeservice på 80 24 08 35. Telefonerne er åbne mandag-fredag mellem 09:00 - 17:00.
Hvad er en produktgaranti?
Det er frivilligt for en virksomhed, om han vil give en garanti på en vare, så det er ikke noget, du har krav på. Ofte er det en fabriksgaranti, der ydes af producenten, men sælgeren kan også i nogle tilfælde tilbyde en garanti, fx på en brugt bil. Du har ret til at få garantien på skrift, fx i form af et garantibevis.
Hvordan reklamerer Apple?
- Login med dit Apple ID.
- Vælg den enhed, som du vil reklamere over.
- Vælg Reparationer og fysiske skader.
- Vælg den fejl produktet har.
- Tryk fortsæt.
- Vælg om du vil indlevere den i et Apple-autoriseret værksted eller om du vil sende den ind til Apple's reparationscenter.
Hvornår er en iPhone totalskadet?
Din iPhone er en del af dit indbo
Det betyder fx at, hvis du taber din 3 år gamle iPhone, så den bliver totalskadet, så får du en ny, hvis du har denne dækning.
Hvor længe har man garanti på et produkt?
Købeloven giver dig 2 års reklamationsret, og det er ikke muligt at aftale en kortere frist, eller at reklamationsretten ikke gælder for alle dele af varen.
Hvor meget garanti skal en forhandler give?
Købeloven gælder for alle forhandlere. Det vil sige, at du er dækket af en 24 mdrs. reklamationsret som forbruger, hvis du køber en brugt bil hos en brugtbilsforhandler. I praksis betyder reklamationsretten, at forhandleren er forpligtet til at udbedre eventuelle fejl på køretøjet i op til 2 år efter handlen.
Kan man reklamere uden bon?
Bon eller kvittering er dit bevis for, at du har købt en vare. Du skal bruge din bon, hvis du vil klage over varen eller bruge en eventuel fortrydelsesret.
Hvad dækker Apples garanti?
Reparationer, udskiftning og service
AppleCare+ dækker reparation eller udskiftning, herunder reservedele og arbejdsløn, foretaget af autoriserede Apple-teknikere med originale Apple-reservedele.
Kan det betale sig at skifte batteri på iPhone?
Ved at skifte batteriet på din iPhone sikrer du også en bedre ydeevne, da et nyt batteri ikke bruger nær så meget energi, som et gammelt batteri gør. Med et nyt batteri får du derfor en telefon med en bedre hastighed og ikke mindst en længere batterilevetid.
Hvornår gælder reklamationsret ikke?
Du mister reklamationsretten, hvis du forholder dig passiv. Det betyder, at du skal klage umiddelbart efter, at du har opdaget fejlen eller manglen. Hvis du klager (reklamere) indenfor 2 måneder efter at du opdagede fejlen/manglen, vil det som udgangspunkt altid anses for godt nok.
Hvor lang tid har man garanti i Elgiganten?
Vi tilbyder en udvidet reklamationsret på op til 10 år på hvidevarer, og 5 år på andre produkter. Du kan også vælge en udvidet garanti, der giver dig service på stedet – så kommer vi hjem til dig eller på arbejdspladsen for at ordne problemerne der hvor du er.
Er der garanti på reparationer?
Reparationer kan du klage over i tre år
Reparationer kan du klage over i op til tre år. Det gælder både, når du får repareret en vare, der er mere end to år gammel, og når reparationen sker inden for de to års reklamationsret. Gem kvitteringen for din reparation. Så har du et bevis, hvis du får behov for at klage.